word $ outlook
Witam,
Mam 2 pytanka:
[u]1. WORD + OUTLOOK[/u]
Czy możliwe jest cos takiego w Wordzie (moze za pomoca makra czy cos:)) aby przy sporzadzaniu dokumentu za jednym kliknieciem otworzyc nowa wiadomosc email z outlocka z dodanym tym plikiem jako zalacznik.
najlepiej jakby udalo sie to jeszcze zsynchronizowac jako uprzedni wydruk do pdf (np. poprzez wirtualna drukarke).
czyli mniej wiecej cos takiego:
1. tworze dokument w wordzie,
2. poprzez wirtualna drukarke (np dopdf v6) zapisuje plik z rozszerzeniem pdf,
3. w outlocku daje "nowa wiadomosc" i zalaczam ten plik;
tylko ze te 3 operacje za jednym zamachem juz podczas pisania w wordzie
da sie to jakos zrobic??
[u]2. OUTLOOK[/u]
w jaki sposób można korzystać z poczty tak aby na dwóch komputerach widoczne były również wiadomości wysłane z obu komputerów (komputery są w sieci - jeśli to ma jakieś znaczenie).
dzieki z gory
Odpowiedzi: 8
Co do tytułu - ostatnio zauważyłem, że można inaczej określić tytuł - trzeba wtedy skorzystać ze specjalnego pola, które można umieścić gdziekolwiek. Pole dostępne w Wstawianie/Szybkie części/Własciwości dokumentu/Tytuł
ad. 2. Tytuł to pierwszy tekst do entera lub pierwsze zdanie, nie wiem, czy da się to inaczej określić.
ad. 3. Spróbuj wstawić podział sekcji "następna strona" i na owej następnej stronie napisać to, co ma być zawsze na osobnej stronie. U mnie działało.
dzięki za pomoc, jutro popatrzę coś na te czcionki.
Ad. 2 rozumiem, że jako nazwa brany jest pierwszy tekst do... entera? chciałbym aby bez konieczności nadawania nazwy brało mi pierwszy tekst ale tylko 2 wyrazy. da się to jakoś określić?
przy okazji pytanko nr 3:) :
mam jakiś dokument gdzie wypełniam pierwszą stronę a na drugiej jest tekst dodatkowy nigdy nie zmieniany. chciałbym zrobić aby ten dodatkowy tekst zawsze był od początku strony - tj. jeśli tekstem wypełnianym nie zmieszczę się na pierwszej stronie to normalnie kontynuuję pisanie na drugiej, a ten dodatkowy tekst przeskakuje do trzeciej. da się tak?
1. Ja nie mam problemów z tłem... Moim zdaniem albo masz jakis obrazek w tle, albo korzystasz z niestandardowych czcionek i Word zapisuje je jako obrazki. Opcje dotyczące zapisywania jako PDF w 2007 są w Logo Office/Zapisz jako/PDF lub XPS, przynajmniej gdzie indziej nie znalazłem. Może jak tam pokombinujesz to będzie dobrze.
2. Nazwa dokumentu jest brana z pierwszego tekstu, gdy sam wcześniej nie zapiszesz go pod inną nazwą.
rzecz w tym, że przy normalnym wydruku do pdf na wirtualnej drukarce - drukuje normalnie;/
EDIT://
przy okazji taka rzecz: nazwa pliku i temat maila pobierana jest z pierwszego tekstu w dokumencie, gdzie to sie zmienia?
Może w tle jest jakiś obrazek, bardziej niebieski niż biały? Zobacz jak masz ustawione tło, moze jest tam włąsnie jakis obrazek, kolor, etc.
:)
dzieki wielkie - mialem to pod nosem a o tym nie wiedzialem;/
mam tylko takie pytanko - gdy otworze czysty dokument i nasmaruje tam kilka znaczkow to drukuje do pdf bez problemow, jednak kiedy otworze przygotowany wczesniej szablon to drukuje mi go z niebieski tlem.
dlaczego?
at.1 Nie wiem, jaką masz wersję Worda, ale w moim 2007 wystarczy wejść w Logo Office/Wyślij i tam mam jako załącznik, załącznik w formacie PDF, itd. W 2010 powinno być podobnie. Aby wysłać przy pomocy Outlooka, musi być on ustawiony jako domyślny klient poczty.
Jeśli masz Office 2007 i nie masz w wyślij opcji z PDF, zainstaluj [url=http://www.microsoft.com/downloads/pl-pl/details.aspx?FamilyId=4D951911-3E7E-4AE6-B059-A2E79ED87041&displaylang=pl]ten dodatek[/url].
Strona 1 / 1