Udostepnianie - nie daje rady
Witam.
Mam kablowke podlaczylem rutera d-link jest ok mam intrnet w PC jak i Laptopie moge grac w gry z synem w sieci tych dwoch urzadzen, skorzystalem z przyklejonego posta odnosnie udostepniania, lecz nijak mi to nie wychodzi a chcial bym miec mozliwosc glownie dostepu z laptopa do stacjonarnego PC juz sam nie wiem gdzie i jakie konto mam stworzyc, a zrobilem tak: na laptopie mam konto xxxx z haslem 1111 i zgodnie z postem El utworzylem takie konto w PC takze w PC pozmienialem zasady kont wlaczylem udostepnianie kilku folderow tak jak to bylo opisane (nie wiem czemu ale u mnie nie widac obrazow w tym poscie) na laptopie nic nie robilem i nie wiem co dalej jak z laptopa mam zalogowac sie do PC lub jak explorowac z poziomu laptopa Foldery udostepnione w PC. Niestety w SIECI jestem laikiem pierwszy raz to robie i sie calkiem pogubilem do tego stopnia ze konto w PC z ktorego to wszystko robilem zniknelo z ekranu logowania, dopiero znalazlem w zasadch logowania ze jest wylaczone tak jak konto Gosc. Przywrocilem juz te moje konto w PC ale naprawde gdyby mogl mi ktos jeszcze raz wytlumaczyc jak krowie na rowie co mam i gdzie utworzyc i zmienic byl bym wdzieczny.
Pozdrawiam. i wiem wiem czasem rece opadaja
Na obu kompach jest XP Pro z SP2
Odpowiedzi: 1
PC: adres 192.168.0.1, nazwa "komp_pecet"
laptop: adres 192.168.0.2, nazwa "komp_laptop"
Być może nie masz bladego pojęcia jakie adresy mają komputery (możliwe że dostałeś je automatycznie od routera dlink) jak i nazwy (podaje je się podczas instalacji Windows, a zmienia we właściwościach Mojego komputera). Aby odczytać adres IP, wybierz Start -> Uruchom, wpisz "cmd" i w konsoli "ipconfig". Aby odczytać nazwę komputera, wpisz w tej samej konsoli "hostname".
malymulpepe:i nie wiem co dalej jak z laptopa mam zalogowac sie do PC lub jak explorowac z poziomu laptopa Foldery udostepnione w PC.