Turbo pascal >>tablice dwu wymiarowe<<
Witam
Mam problem z napisaniem tablicy dwu wymiarowej do której mam wpisywać wylosowane litery, tablica ta ma wygladać jak plansza do gry np. statki czy szachy (np. u góry x1 x2 x3 x4x x5 , a w pionie y1 y2 y3 y4 y5, do tablicy mam wpisywać litery w dowolne miejsce (np. x2, y5), ale dopiero w programie. Tablica ma działać w trybie tekstowym. NIE WIEM JAK ZAPROGRAMOWAĆ TĄ TABELKĘ, ABY JUŻ W PROGRAMIE PORUSZAĆ SIĘ PO NIEJ.
Mam problem z napisaniem tablicy dwu wymiarowej do której mam wpisywać wylosowane litery, tablica ta ma wygladać jak plansza do gry np. statki czy szachy (np. u góry x1 x2 x3 x4x x5 , a w pionie y1 y2 y3 y4 y5, do tablicy mam wpisywać litery w dowolne miejsce (np. x2, y5), ale dopiero w programie. Tablica ma działać w trybie tekstowym. NIE WIEM JAK ZAPROGRAMOWAĆ TĄ TABELKĘ, ABY JUŻ W PROGRAMIE PORUSZAĆ SIĘ PO NIEJ.
Odpowiedzi: 1
A wiesz chodziaź jak wygląda tablica dwuwymiarowa ?
Dla C byłoby int tablica[rozmiarX][rozmiarY]
Dla pascala pewnie podobnie (tablica [1..10, 1..10] of integer ?), ale głowy nie dam bo Pascala uwaźam za kompletną poraźkę.
Jak sie po niej poruszać ? Normalnie. chcesz przesunąc sie w poziomie to rozmiarX+1, a rozmiarY zostaje bez zmian.
W pionie na odwrót.
A po skosie ? [rozmiarX+1][rozmiarY+1].
UPDATE
Trochę czas znalazłem, to Ci przykład napisałem ilustrujący poruszanie sie w tablicy:
Dla C byłoby int tablica[rozmiarX][rozmiarY]
Dla pascala pewnie podobnie (tablica [1..10, 1..10] of integer ?), ale głowy nie dam bo Pascala uwaźam za kompletną poraźkę.
Jak sie po niej poruszać ? Normalnie. chcesz przesunąc sie w poziomie to rozmiarX+1, a rozmiarY zostaje bez zmian.
W pionie na odwrót.
A po skosie ? [rozmiarX+1][rozmiarY+1].
UPDATE
Trochę czas znalazłem, to Ci przykład napisałem ilustrujący poruszanie sie w tablicy:
#include
using namespace std ;
int main(void)
{
int pion = 0 ;
int poz = 0 ;
int tab[2][2] = {{1,3},{2,4}} ;
cout <<<
poz++ ; // poz = 1 , pion = 0
cout <<<
pion++ ; //poz = 1 , pion = 1
cout <<<
poz –– ; //poz = 0 , pion = 1
cout <<<
pion –– ; //poz = 0 , pion = 0
cout <<<
return 0 ;
}
Strona 1 / 1