Spadek wydajności FX5700

Witam!

W poszukiwaniu rozwiązania problemu trafiłem na wasze forum. Znalazłem temat, ktory dotyczył sprawy którą zamierzam opisać jednak człowiek który rozwiązał problem napisał tylko, źe sobie poradził ale nie opisał w jaki sposób.

Od pewnego czasu pojawił się u mnie nastepujący problem. W grach na karcie graficznej GeForce FX 5700 zaznacza się bardzo duźy spadek wydajności w stosunku do moźliwości tej karty.

Opiszę wszystko na podstawie odczytu z gry Wolfenstein: Enemy Territory. Kiedyś – po zakupie komputera gra chodziła szybko i sprawnie – byłem bardzo zadowolony (chociaź nie był włączony licznik FPS). Od pewnego czasu zauwaźyłem znaczny spadek ilości FPS w grze – do około 25 FPS (kolega mający GF3 MX ma około 50). Przez to gra jest bardzo uciąźliwa a nie wiem w czym tkwi problem. Dodam, źe maksymalne detale dają tylko 2 albo wcale FPS róźnicy niź na minimalnych detalach.

W czym moźe tkwić problem?

Nie jestem początkującym uźytkownikiem komputera i conieco wiem więc nie proszę o instrukcje formatowania komputera czy reinstalacji hardwaru tylko o porady – co trzeba zrobić?

SPRZĘT:
– PIV 2.8 Gh
– GeForce FX 5700 128 bit 256 MB vs. ASUS sterowniki ForceWare 78.01 (85.xx dawały słabsze rezultaty) +nTweaker 425@460, 501@570
– 1 GB dualchannel DDR

Odpowiedzi: 5

Mam ASUSP4P800–X.

Sterowniki do płyty zainstalowane (chipset Intela).
Mirer
Dodano
01.11.2005 14:01:01
1. Sterowniki do płyty głównej nie zapomniałeś? sterownik portu AGP (tzw. gart) zainstalowany? Napisz jaką masz płytę główną.
2. Fast Write masz włączony? – powinien być off. Riva Tuner wyświetla takie informacje. Sideband Adressing teź moźna wyłączyć na próbe.
3. AGP Aperature Size ustaw na 128MB lub 256MB (w biosie taka opcja powinna być)
4. Chłodzenie karty sprawne ?(czystość wiatraka, stan pasty termoprzewodzącej)
5. Karte moźna sprawdzić na innym komputerze.
spiderko
Dodano
01.11.2005 10:39:17