Realtek AC97 - niska jakość nagrywanego dźwięku
Chciałbym prosić o pomoc kogoś, kto zna się na kartach dźwiękowych, w szczególności na rozwiązywaniu problemów z nimi związanych.
Mam mianowicie kartę dźwiękową Realtek AC97, dość leciwą, bo już sześcioletnią. Mam z nią problem, który objawia się tym, że nagrywany dźwięk - obojętnie czy z mikrofonu czy z wejścia liniowego - ma fatalną jakość, zbliżoną do telefonicznej (wszystkie wysokie tony są wycięte). Pomaga co prawda jej wyłączenie i ponowne włączenie bądź odinstalowanie i zainstalowanie na nowo sterowników, jednak przy następnym uruchomieniu problem powraca.
Orientuje się ktoś, co może być tego przyczyną?
Szczerze to z chęcią wyrzuciłbym to karcisko przez okno... gdyby nie integracja z płytą główną...
System to Windows XP SP3.
Próbowałem coś pokombinować z ustawieniami zaawansowanymi, jednak w panelu sterowania w opcjach nagrywania dźwięku przycisk "Zaawansowane" jest nieaktywny.
Odpowiedzi: 1
Sprzęt ma prawo zawodzić. Oprogramowanie również. W tym i system.
Możesz też wydać marne 20 czy 30 zł. na inna leciwą kartę (SoundBlaster dowolnego wydania), wstawić ją w kompa, Realtec wyłączyć w biosie i zrobić test kontrolny. Integracja z płytą to przeszkoda, przy chęci wyjęcia jej z kompa, ale nie przy wyłączeniu jej z systemu.
Strona 1 / 1