QUAKE 3 ARENA– KOMENDY DO GRY
zna kots moze jakies komendy do Quake 3 Arena????. z gory thx :D
Odpowiedzi: 2
prosze masz tu całą listeeee
Cheats
Osobiście nie popieram uźywania cheatów, poniewaź uwaźam to za oszustwo (:P), ale jeźeli ktoś chcę się pobawić, to czemu nie...
Cheaty uaktywnic moźna wpisując:
/sv_cheats 1
W konsoli wpisujemy /devmap i uruchamiamy w ten sposób serwer wraz dostepnymi cheatami.
Przyklad: /devmap q3dm15
Uruchomi sie mapa "Demon Keep" z mozliwoscia uzywania cheatów. Wpisanie komendy /map (zamiast /devmap) nie spowoduje dostepnosci cheatów.
Skoro juz mamy postawiony serwer to mozemy wykorzystac kilka udogodnien:
/god – "God" mode. Jestes niewidoczny i nikt nie moze cie zranic.
/noclip – "no clip" mode. Mozesz latac i przechodzic przez sciany gdziekolwiek zechcesz (przydatne do robienia screenshootów).
/give all – Po wpisaniu tego cheatu dostajemy wszystkie dostępne bronie
Komendy Grafiki i HUDa
Komend obsługujących grafikę w q3 jest niesamowicie wiele i większość z nich wymaga skomplikowanej wiedzy od gracza, więc na dole znajdziecie tylko te najpotrzebniejsze polecenia.
cg_drawTimer 1 – "zegarek", który odmierza ile czasu gry upłyneło
cg_drawFPS 1 – pokazuje ile nasza maszyna wyciąga klatek na sekundę (fps)
cg_lagometer 0 – wyłącza lagometr
cg_drawStatus 0 –Po wpisaniu tej komendy nie pokazuje się status (zdrowie, amunicja itp.)
cg_drawAttacker 0 – wył. pokazywanie podobizny przeciwnika, który nas przed chwilą zaatakował
cg_drawAmmoWarning 0 – wył. pokazywanie alarmu o braku amunicji
cg_simpleItems 1 – komenda ta powoduje zamianę modeli 3D broni, amunicji etc. na ikony w/w przedmiotów
headmodel X – Po wpisaniu tej komendy moźemy wybrać model głowy z innego modelu
cg_forceModel 1 – wszystkie postacie w czasie gry wyglądają tak jak twój model
cg_marks 0 – wył. ślady po strzałach (na ścianach, podłodze itp.)
cg_brassTime X – określa ile czasu mają leźeć łuski na podłodze (nie rybie :P)
cg_gibs 0 – wył. strumienie krwi w czasie walki
com_blood 0 – pozwala całkowicie wyłączyć krew
model X – pozwala wybrać model, którym zamierzamy grać
headmodel X – moźemy wybrać model głowy z innej postaci
cg_forceModel 1 – wszystkie postacie w czsie gry wyglądają jak nasz model
scr_conspeed X – określa prędkość z jaką pokazuje się konsola (99 natychmiastowo otwiera i zamyka)
r_mode X – pozwala wybrać rozdzielczośc
r_depthbits X – głębia kolorów
r_colorbits X – ilość kolorów (0,16,24,32)
r_gamma X – pozwala rozjaśnić ekran
r_intensity X – zwiększa intensywność kolorów
r_dynamiclight 0 – wył. dynamiczne oświetlenie
r_vertexLight 0 – wył. oświetlenie Vertex
cg_shadows X – pozwala zmieić cienie (0–brak, 1–standardowe, 2–szczegółowe, 3–dodaje cień postaci)
r_fastsky 0 – wył. rysowanie nieba i moźliwość widzenia co się dzieje po drugiej stronie teleportu
r_detailtextures 0 – wył. szczegółowe tekstury
r_subdivisions X – określa okrągłość krzywych
r_texturebits X – określa ilość kolorów tekstur
r_picmip X – pozwala rozmyć tekstury (0–9, gdzie zero jest najbardziej sczegółowe)
r_ext_multitexture 0 – wył. multitexturing
r_ext_compressed_textures 1 – wł. kompresję tekstur (na kartach S3 Savage i innych, nowszych)
vid_restart – restartuje silnik graficzny q3
Komendy dzwięku
Muzyka podobno łagodzi obyczaje. Przekonajmy się za pomocą tych komend:
play [file_name] – Odtwarza dzwięk z katalogu baseq3/sounds
s_initsound X – wył. wszelkie dzwięki w grze
s_volume X – głośność odgłosów z gry (chodzenia, fragowania itp.)
s_musicvolume X – głośność muzyki
s_khz X – Określa częstotliwość odgrywanych dźwięków (11, 22 lub 44kHz)
stopsound [file_name] – zatrzymuje dzwięk, który słyszymy w czasie gry
s_doppler 0 – wył. efekt dzwięku przelatującej koło nas rakiety (wyłączenie tego jest po prostu głupotą :P)
snd_restart – resetartuje silnik dzwiękowy q3
Komendy myszy
Duźo tego nie będzie, ale wierzcie lub nie – przydaje sie to :)
sensitivity X – określa czułośc myszki
cg_drawCrosshair X – wł. rysowanie celownika i daje moźliwość wybrania jego kształtu
cg_crosshairSize X – rozmiar celownika
cl_freelook 1 – pozwala swobodnie rozglądać się myszką
m_yaw X – komenda zmienia czułość myszki, ale tylko na boki
m_pitch X – komenda zmienia czułość myszki, ale tylko góra/dół (standardowo wartość 0.022)
cl_mouseAccel X – akceleracja myszy
Komendy broni
Komendy do rzeczy, które kaźdy quaker lubi – broni :)
r_railSegmentLength X – szerokość segmentu raila
r_railCoreWidth X – szerokość jądra raila
r_railWidth X – szerokość śladu po railu
cg_railTrailTime X – jak długo będzie "istniał" ślad do railu
cg_oldRail 0 – nowy efekt wystrzału z raila (spirala wokół promienia)
cg_oldPlasma 0 – nowy efekt wystrzału z plasmaguna
cg_oldRocket 0 – nowy efekt dymu po wystrzale z rocket launchera
cg_noProjectileTrail 0 – wył. dym po wystrzale z rocket launchera
cg_drawgun 1 – widzimy broń (0 niewidoczna, 2 widoczna, lecz bez animacji)
Blindy
bind [klawisz] [komenda] – podstawowa komenda przyporządkowująca komendę klawiszowi
unbind [klawisz] – "zdejmuje" polecenie przyporządkowane danemu klawiszowi
bindlist – komenda pozwalająca zobaczyć w konsoli aktualnie zbindowane klawisze
+attack – strzał
+back – krok do tyłu
+forward – krok do przodu
+moveleft – krok w lewo
+moveright – krok w prawo
+moveup – skaczemy lub płyniemy do góry
+movedown – kucamy lub płyniemy w dół
+speed – komenda bardzo przydatna. Ma wartości strategiczne – kiedy jest aktywna skradamy się
+lookdown/–lookdown – patrzymy w dół z szybkością określoną w cl_pitchspeed (nie dotyczy myszy)
+lookup/–lookup – patrzymy w górę z szybkością określoną w cl_pitchspeed (nie dotyczy myszy)
+zoom – przybliźanie obrazu
weapon X – zmieniamy broń po naciśnięciu danego klawisza (1–gauntlet, 2–mg, 3–sg, 4–gl, 5–rl, 6–lg, 7–rg, 8–pg, 9–bfg)
weapnext – następna broń
weapprev – poprzednia broń
+button2 – "use item" (medkit, teleport)
+button3 – gesture
toggleconsole – blinduje otwieranie konsoli
vote [yes/no] – klawisz, za pomocą którego głosujemy twierdząco lub przecząco
say [text] – komenda stosowana w configu wysyłająca zbindowaną wiadomość do wszystkich aktualnie grających zawodników
say_team [text] – komenda stosowana w configu wysyłająca zbindowaną wiadomość do druźyny w której właśnie grasz
tell_target [text] – wysyła text w czasie gry tylko do przeciwnika, którego wlaśnie mamy na celowniku
tell_attacker [text] – wysyła text w czasie gry tylko do gracza, przez którego przed chwilą zostaliśmy trafieni
messagemode – wysyła dany tekst w czasie gry do wszystkich
messagemode2 – wysyła tekst w czasie gry tylko do naszej druźyny
messagemode3 – wysyła text w czasie gry tylko do przeciwnika, którego wlaśnie mamy na celowniku
messagemode4 – wysyła text w czasie gry tylko do gracza, przez którego przed chwilą zostaliśmy trafieni
Komendy pseudonimów
Pewnie kaźdy "beginer" grając w SP, zastanawiał się jakim cudem Anarki ma kolorowe pseudo. Jest to bardzo prosta czynność. Jak to zrobić? Zmieniamy kolor wpisując przed literą znak potęgi (^), a następnie cyfrę odpowiadającą kolorowi:
Czerwony
zielony
źółty
niebieski
fioletowy
jasny niebieski
biały
Jest moźliwość zrobienia czarnej ksywki w vq3, ale trzeba wykonać małą kombinację – ^^0 a następnie wpisujemy wybrane przez ciebie pseudo. W OSP jest znacznie łatwiej i estetyczniej, poniewaź nie ma przed ksywą białego znaczka potęgi (^), aby to zrobić wystarczy napisać np. ^0MephiR
Pozostale komendy
Poniźej znajdziecie komendy, które są bardzo przydatne, ale nie przyporządkowaliśmy ich do źadnych z grup:
clear – "czyści" konsolę
cvarlist – wyświetla listę zmiennych
cvar_restart – przywraca wszsytkim zmiennym standartowe wartości
in_restart – za pomocą tej komendy moźemy zrestartować q3
quit – pozwala wyjść z q3
version – wersja q3
gamedate – Wyświetla datę ukazania się gry lub Point Release'a
path – Wyświetla katalog roboczy q3 i listę załadowanych paków
screenshot – pozwala zrobić zdjęcie ekranu do pliku screenshotsshot000#.tga
screenshotJPEG – pozwala zrobić screenshoota, tyle źe do pliku screenshotsshot000#.jpg
connect [IP/nazwa] – łączymy się z wybranym serwerem
disconnect – "wychodzimy" z serwera
localservers – wyszukuje serwery lokalne (nawet w czasie gry)
meminfo – Wyświetla informacje o stanie pamięci (nie naszej, tylko komputera :P)
cmdlist – wyświetla listę wszystkich komend
modelist – wyświetla dostępne rozdzielczości ekranu
modellist – wyświetla listę modeli 3d (health, bronie itp.)
cvarlist – wyświetla listę wszystkich komend typu variable
soundlist – wyświetla listę załadowanych dźwięków
skinlist – wyświetla listę załadowanych skinów
:lol:
Cheats
Osobiście nie popieram uźywania cheatów, poniewaź uwaźam to za oszustwo (:P), ale jeźeli ktoś chcę się pobawić, to czemu nie...
Cheaty uaktywnic moźna wpisując:
/sv_cheats 1
W konsoli wpisujemy /devmap i uruchamiamy w ten sposób serwer wraz dostepnymi cheatami.
Przyklad: /devmap q3dm15
Uruchomi sie mapa "Demon Keep" z mozliwoscia uzywania cheatów. Wpisanie komendy /map (zamiast /devmap) nie spowoduje dostepnosci cheatów.
Skoro juz mamy postawiony serwer to mozemy wykorzystac kilka udogodnien:
/god – "God" mode. Jestes niewidoczny i nikt nie moze cie zranic.
/noclip – "no clip" mode. Mozesz latac i przechodzic przez sciany gdziekolwiek zechcesz (przydatne do robienia screenshootów).
/give all – Po wpisaniu tego cheatu dostajemy wszystkie dostępne bronie
Komendy Grafiki i HUDa
Komend obsługujących grafikę w q3 jest niesamowicie wiele i większość z nich wymaga skomplikowanej wiedzy od gracza, więc na dole znajdziecie tylko te najpotrzebniejsze polecenia.
cg_drawTimer 1 – "zegarek", który odmierza ile czasu gry upłyneło
cg_drawFPS 1 – pokazuje ile nasza maszyna wyciąga klatek na sekundę (fps)
cg_lagometer 0 – wyłącza lagometr
cg_drawStatus 0 –Po wpisaniu tej komendy nie pokazuje się status (zdrowie, amunicja itp.)
cg_drawAttacker 0 – wył. pokazywanie podobizny przeciwnika, który nas przed chwilą zaatakował
cg_drawAmmoWarning 0 – wył. pokazywanie alarmu o braku amunicji
cg_simpleItems 1 – komenda ta powoduje zamianę modeli 3D broni, amunicji etc. na ikony w/w przedmiotów
headmodel X – Po wpisaniu tej komendy moźemy wybrać model głowy z innego modelu
cg_forceModel 1 – wszystkie postacie w czasie gry wyglądają tak jak twój model
cg_marks 0 – wył. ślady po strzałach (na ścianach, podłodze itp.)
cg_brassTime X – określa ile czasu mają leźeć łuski na podłodze (nie rybie :P)
cg_gibs 0 – wył. strumienie krwi w czasie walki
com_blood 0 – pozwala całkowicie wyłączyć krew
model X – pozwala wybrać model, którym zamierzamy grać
headmodel X – moźemy wybrać model głowy z innej postaci
cg_forceModel 1 – wszystkie postacie w czsie gry wyglądają jak nasz model
scr_conspeed X – określa prędkość z jaką pokazuje się konsola (99 natychmiastowo otwiera i zamyka)
r_mode X – pozwala wybrać rozdzielczośc
r_depthbits X – głębia kolorów
r_colorbits X – ilość kolorów (0,16,24,32)
r_gamma X – pozwala rozjaśnić ekran
r_intensity X – zwiększa intensywność kolorów
r_dynamiclight 0 – wył. dynamiczne oświetlenie
r_vertexLight 0 – wył. oświetlenie Vertex
cg_shadows X – pozwala zmieić cienie (0–brak, 1–standardowe, 2–szczegółowe, 3–dodaje cień postaci)
r_fastsky 0 – wył. rysowanie nieba i moźliwość widzenia co się dzieje po drugiej stronie teleportu
r_detailtextures 0 – wył. szczegółowe tekstury
r_subdivisions X – określa okrągłość krzywych
r_texturebits X – określa ilość kolorów tekstur
r_picmip X – pozwala rozmyć tekstury (0–9, gdzie zero jest najbardziej sczegółowe)
r_ext_multitexture 0 – wył. multitexturing
r_ext_compressed_textures 1 – wł. kompresję tekstur (na kartach S3 Savage i innych, nowszych)
vid_restart – restartuje silnik graficzny q3
Komendy dzwięku
Muzyka podobno łagodzi obyczaje. Przekonajmy się za pomocą tych komend:
play [file_name] – Odtwarza dzwięk z katalogu baseq3/sounds
s_initsound X – wył. wszelkie dzwięki w grze
s_volume X – głośność odgłosów z gry (chodzenia, fragowania itp.)
s_musicvolume X – głośność muzyki
s_khz X – Określa częstotliwość odgrywanych dźwięków (11, 22 lub 44kHz)
stopsound [file_name] – zatrzymuje dzwięk, który słyszymy w czasie gry
s_doppler 0 – wył. efekt dzwięku przelatującej koło nas rakiety (wyłączenie tego jest po prostu głupotą :P)
snd_restart – resetartuje silnik dzwiękowy q3
Komendy myszy
Duźo tego nie będzie, ale wierzcie lub nie – przydaje sie to :)
sensitivity X – określa czułośc myszki
cg_drawCrosshair X – wł. rysowanie celownika i daje moźliwość wybrania jego kształtu
cg_crosshairSize X – rozmiar celownika
cl_freelook 1 – pozwala swobodnie rozglądać się myszką
m_yaw X – komenda zmienia czułość myszki, ale tylko na boki
m_pitch X – komenda zmienia czułość myszki, ale tylko góra/dół (standardowo wartość 0.022)
cl_mouseAccel X – akceleracja myszy
Komendy broni
Komendy do rzeczy, które kaźdy quaker lubi – broni :)
r_railSegmentLength X – szerokość segmentu raila
r_railCoreWidth X – szerokość jądra raila
r_railWidth X – szerokość śladu po railu
cg_railTrailTime X – jak długo będzie "istniał" ślad do railu
cg_oldRail 0 – nowy efekt wystrzału z raila (spirala wokół promienia)
cg_oldPlasma 0 – nowy efekt wystrzału z plasmaguna
cg_oldRocket 0 – nowy efekt dymu po wystrzale z rocket launchera
cg_noProjectileTrail 0 – wył. dym po wystrzale z rocket launchera
cg_drawgun 1 – widzimy broń (0 niewidoczna, 2 widoczna, lecz bez animacji)
Blindy
bind [klawisz] [komenda] – podstawowa komenda przyporządkowująca komendę klawiszowi
unbind [klawisz] – "zdejmuje" polecenie przyporządkowane danemu klawiszowi
bindlist – komenda pozwalająca zobaczyć w konsoli aktualnie zbindowane klawisze
+attack – strzał
+back – krok do tyłu
+forward – krok do przodu
+moveleft – krok w lewo
+moveright – krok w prawo
+moveup – skaczemy lub płyniemy do góry
+movedown – kucamy lub płyniemy w dół
+speed – komenda bardzo przydatna. Ma wartości strategiczne – kiedy jest aktywna skradamy się
+lookdown/–lookdown – patrzymy w dół z szybkością określoną w cl_pitchspeed (nie dotyczy myszy)
+lookup/–lookup – patrzymy w górę z szybkością określoną w cl_pitchspeed (nie dotyczy myszy)
+zoom – przybliźanie obrazu
weapon X – zmieniamy broń po naciśnięciu danego klawisza (1–gauntlet, 2–mg, 3–sg, 4–gl, 5–rl, 6–lg, 7–rg, 8–pg, 9–bfg)
weapnext – następna broń
weapprev – poprzednia broń
+button2 – "use item" (medkit, teleport)
+button3 – gesture
toggleconsole – blinduje otwieranie konsoli
vote [yes/no] – klawisz, za pomocą którego głosujemy twierdząco lub przecząco
say [text] – komenda stosowana w configu wysyłająca zbindowaną wiadomość do wszystkich aktualnie grających zawodników
say_team [text] – komenda stosowana w configu wysyłająca zbindowaną wiadomość do druźyny w której właśnie grasz
tell_target [text] – wysyła text w czasie gry tylko do przeciwnika, którego wlaśnie mamy na celowniku
tell_attacker [text] – wysyła text w czasie gry tylko do gracza, przez którego przed chwilą zostaliśmy trafieni
messagemode – wysyła dany tekst w czasie gry do wszystkich
messagemode2 – wysyła tekst w czasie gry tylko do naszej druźyny
messagemode3 – wysyła text w czasie gry tylko do przeciwnika, którego wlaśnie mamy na celowniku
messagemode4 – wysyła text w czasie gry tylko do gracza, przez którego przed chwilą zostaliśmy trafieni
Komendy pseudonimów
Pewnie kaźdy "beginer" grając w SP, zastanawiał się jakim cudem Anarki ma kolorowe pseudo. Jest to bardzo prosta czynność. Jak to zrobić? Zmieniamy kolor wpisując przed literą znak potęgi (^), a następnie cyfrę odpowiadającą kolorowi:
Czerwony
zielony
źółty
niebieski
fioletowy
jasny niebieski
biały
Jest moźliwość zrobienia czarnej ksywki w vq3, ale trzeba wykonać małą kombinację – ^^0 a następnie wpisujemy wybrane przez ciebie pseudo. W OSP jest znacznie łatwiej i estetyczniej, poniewaź nie ma przed ksywą białego znaczka potęgi (^), aby to zrobić wystarczy napisać np. ^0MephiR
Pozostale komendy
Poniźej znajdziecie komendy, które są bardzo przydatne, ale nie przyporządkowaliśmy ich do źadnych z grup:
clear – "czyści" konsolę
cvarlist – wyświetla listę zmiennych
cvar_restart – przywraca wszsytkim zmiennym standartowe wartości
in_restart – za pomocą tej komendy moźemy zrestartować q3
quit – pozwala wyjść z q3
version – wersja q3
gamedate – Wyświetla datę ukazania się gry lub Point Release'a
path – Wyświetla katalog roboczy q3 i listę załadowanych paków
screenshot – pozwala zrobić zdjęcie ekranu do pliku screenshotsshot000#.tga
screenshotJPEG – pozwala zrobić screenshoota, tyle źe do pliku screenshotsshot000#.jpg
connect [IP/nazwa] – łączymy się z wybranym serwerem
disconnect – "wychodzimy" z serwera
localservers – wyszukuje serwery lokalne (nawet w czasie gry)
meminfo – Wyświetla informacje o stanie pamięci (nie naszej, tylko komputera :P)
cmdlist – wyświetla listę wszystkich komend
modelist – wyświetla dostępne rozdzielczości ekranu
modellist – wyświetla listę modeli 3d (health, bronie itp.)
cvarlist – wyświetla listę wszystkich komend typu variable
soundlist – wyświetla listę załadowanych dźwięków
skinlist – wyświetla listę załadowanych skinów
:lol:
http://q3arena.gry.imro.pl/?id=29
Strona 1 / 1