Proces audiodg.exe - 10% procesora bez przerwy
System: Vista HP SP1 32bit
Problem: proces "audiodg.exe" ("Izolacja wykresu urządzenia audio systemu Windows" - cokolwiek by to miało znaczyć po polsku) ciągle zużywa 10% procesora
Spsób otrzymania problemu:
1) po uruchomieniu systemu proces "audiodg.exe" nie zużywa 10% procesora
2) uruchamiam i wyłaczam grę Warcraft III
3) proces "audiodg.exe" zaczyna ciągle zużywać 10% procesora
Jak to naprawić?
Odpowiedzi: 2
Znalazłem przyczynę problemu - po ostatniej aktualizacji Windowsa system przestawił ustawienie oszczędziania energii dla trybu "najwyższa wydajność". Wszystkie parametry były przestawione na najniższą wartość w wyniku czego "niezauważalny" process DRM zaczął zajmować zauważalną część zasobów.
Dzieki za pomoc.
Jest to usługa lokalna, wiec raczej nie mozna jej naprawic. Umnie (Vista HP x64) tez tak jest nic nie robie 0% uruchomi gra 10% i wiecej.
Edit:
Po wylaczeniu gry spowrotem wraca do 0.
Sterowniki od karty dzwiekowej masz zainstalowane ? Jakie od producenta czy te windowsowe ? Jesli nie i masz karte Realteka to znalazlem takie cos
[quote]An update, I noticed that the realtek control panel was a legacy component. I couldn't uninstall just that w/out losing the drivers as well, but I did disable the control panel via the registry. This seems to have completely eliminated the problem, at least for my machine. For those w/ similar problems, try this:
1. Start->Regedit
2. You can find most of your startup programs in 1 of 2 locations in the registry
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run
and
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run
3. Right-click Run, and choose export to a file somewhere so you can undo your changes,
4. Start deleting entries (focus on sound programs).
5. If there's a program you don't know about, check the path. Sometimes that will give you a hint. Generally you can also put the full file name (soundman.exe for example) into a google search, and bring up some sites that will tell you what the file does.
6. Reboot after the change, and see if it helped. [/quote]
Strona 1 / 1