Pamięć Fizyczna
Witam,
W programie Everest widnieje mi taki oto komunikat:
Pole Wartość
Problem Ponad połowa pamięci fizycznej jest dostępna dla AGP. To moźe zmniejszyć wydajność.]
O co w tym chodzi?
Jak naprawić ten problem ?
I jeszcze jedno:
Jak włączyć funkcję Side Band Addressing. Bo pisze źe mój PC to obsługuje ale jest wyłączone.
Pozdrawiam,
ToMi_16
W programie Everest widnieje mi taki oto komunikat:
Pole Wartość
Problem Ponad połowa pamięci fizycznej jest dostępna dla AGP. To moźe zmniejszyć wydajność.]
O co w tym chodzi?
Jak naprawić ten problem ?
I jeszcze jedno:
Jak włączyć funkcję Side Band Addressing. Bo pisze źe mój PC to obsługuje ale jest wyłączone.
Pozdrawiam,
ToMi_16
Odpowiedzi: 10
Jak karte dostane to sprawdze, chociaźby na "timedemo" w Doom 3 i "Video test" w HL2.
Spiderko, muszę uwierzyć na słowo – nie sprawdzałem tego i chyba....sprawdzał nie będę. Ale tzw demka technologiczne chyba po to tworzone są, by do Max wykazać moźliwości karty,a ilość tekstur jest tak dobierana by jak największy efekt wywołać.
Nie przekłada się to – chyba sam przyznasz – w praktyce, bowiem większość programów/gier na teksturach bazujący raczej pewien kompromis w kwestii korzystania czy tez zmiany "aperture size" na inną niź domyślną w sobie zawiera, by nie być produktem dla wybranych jeno, ale szerszej rzeszy słuźyć.
Nie przekłada się to – chyba sam przyznasz – w praktyce, bowiem większość programów/gier na teksturach bazujący raczej pewien kompromis w kwestii korzystania czy tez zmiany "aperture size" na inną niź domyślną w sobie zawiera, by nie być produktem dla wybranych jeno, ale szerszej rzeszy słuźyć.
I tu się Seeker mylisz, w kartach serii GF6XXX z 128MB pamięci zmiana aperture size na np. 128MB powoduje znaczny spadek wydajności, najbardziej jest to widoczne na demkach technologicznych nVidia (np. Luna, Mermaind) gdzie jest spora ilość tekstur wysokiej jakości. Ja musiałem ustawić 256MB, a nawet 512MB nie szkodziło – pamięć ta nie jest poczłaniana w całości na porzytek karty graficznej, jedynie wskazujemy ile jesteśmy w stanie przydzielić w miare potrzeby.
Rebe , moźe rzeczywiście z tym kwiatkiem w Everest to trochę przesada, ale wychodząc z załoźenia źe większość userów posiadających komputery posiada równieź karty graficzne z min. 32MB pamięci, uznać by naleźało, źe jest to wystarczająca ilość RAMu, by się ustawieniem biosowym odnośnie przydziału na tekstury zbytnio nie frasować.
Tak więc moźna by przyjąć, źe zmiana wielkości "aperture size" dla dysponujących kartami poniźej 16MB RAMu jest pewnym rozwiązaniem co do właściwego działania samej karty graficznej.
Tak więc moźna by przyjąć, źe zmiana wielkości "aperture size" dla dysponujących kartami poniźej 16MB RAMu jest pewnym rozwiązaniem co do właściwego działania samej karty graficznej.
Seeker – to nie jest wałek . To zwykła informacja i tak ją naleźy traktować. Inna sprawa co ilość pamięci oółem i ilość pamieci na grafice . Bez takich danych trudno orzec czy i ew. do ilu "przydział AGP" zmieniać wypada.
ToMi_16:Seeker:ToMi_16:Poskutkowało.
Ciekawość moja skłania mnie do zapytania : co prócz tej informacji w Everestcie się działo z komputerem lub uruchamianymi aplikacjami?
Nic. Ale informacja z problemem zniknęła.
Dodać tylko wypada źe Everest czasem takie kwiatki podaje i IMO nie ma się za bardzo co tym przejmować .
Seeker:ToMi_16:Poskutkowało.
Ciekawość moja skłania mnie do zapytania : co prócz tej informacji w Everestcie się działo z komputerem lub uruchamianymi aplikacjami?
Nic. Ale informacja z problemem zniknęła.
ToMi_16:Poskutkowało.
Ciekawość moja skłania mnie do zapytania : co prócz tej informacji w Everestcie się działo z komputerem lub uruchamianymi aplikacjami?
Poskutkowało. Dzięki za pomoc i sorki za niewłaściwy dział.
W biosie powinna byc opcja AGP aperature size, lub cos podobnego i tam bedziesz mogl wybrac ile pamieci fizycznej komputera bedzie dostepna dla karty graficznej, ta opcja nie powinna przekraczac 1/4 wielkosci fizycznej pamieci zainstalowanej w komputerze.
Przyklad ja mam 1024MB RAM, a dla grafiki przydzielone od 128 do max 256MB.
A poza tym, nie ten dzial forum.
Przyklad ja mam 1024MB RAM, a dla grafiki przydzielone od 128 do max 256MB.
Side band addressing – zaznacz aby uzyskać lepszą wydajność poprzez uaktywnienie dodatkowych 8 adresów (są 32 podstawowe) do przesyłu danych. Jeźeli masz kartę PCI odpóść sobie te ustawienie
Jak włączyć Side Band Addressing?
Side Band Addressing (SBA) jest obsługiwany przez płyty KT7, ale jest raczej funkcją karty graficznej niź BIOS–u. Musisz zatem posłuźyć się programem uźytkowym dostarczanym przez producenta twojej karty lub właściwościami sterowników aby włączyć obsługę SBA. W praktyce SBA oferuje tylko minimalną poprawę wydajności grafiki i nie warto martwić się nim za bardzo!
A poza tym, nie ten dzial forum.
Strona 1 / 1