Pamięć Fizyczna (AGP)
W programie o nazwie EVEREST program wykrył problem z moja pamięcia fizyczną (256 RAM).
Pisze tam tak,jesli chodzi o AGP i Pamięc Fizyczna moją oraz własciwości monitora związane z AGP.
chcę sie dowiedziec jak mam poprawić tą sytłacje źeby było dobrze,oraz jak zmniejszyc pamięć dla AGP i jakie beda tego skutki????????????????
Pisze tam tak,jesli chodzi o AGP i Pamięc Fizyczna moją oraz własciwości monitora związane z AGP.
chcę sie dowiedziec jak mam poprawić tą sytłacje źeby było dobrze,oraz jak zmniejszyc pamięć dla AGP i jakie beda tego skutki????????????????
Odpowiedzi: 9
Tak dokładnie Notebook Fujitsu–Siemens Amilo M1425
i w biosie nic nie moge zmienic
Miałem przy 512Ram ustawienie przydzielonej pamięci dla AGP automatycznie na 128 ale dokupiem dobie jeszcze 512 i teraz przy 1GB automatycznie przydzieliło mi 256. Pamiętam ze przy windows 98 kiedyś zmieniałem sobie wartość tej pamięci w rejestrze – ale było to jakies 6 lat temu – i juz nie pamiętam.
i w biosie nic nie moge zmienic
Miałem przy 512Ram ustawienie przydzielonej pamięci dla AGP automatycznie na 128 ale dokupiem dobie jeszcze 512 i teraz przy 1GB automatycznie przydzieliło mi 256. Pamiętam ze przy windows 98 kiedyś zmieniałem sobie wartość tej pamięci w rejestrze – ale było to jakies 6 lat temu – i juz nie pamiętam.
spiderko:Jaką masz płytę główną? – model, producent.
Pewnie prościej zapytać jaki to ..laptop ? :P
Jaką masz płytę główną? – model, producent.
Moze ktoś mi pomoźe – chciałbym zmienić rozmiar pamięci przydzielonej dla AGP – lecz nie mam takiej moźliwości w BIOS–ie. wiem ze mozna to zmienić w rejestrze – pytanie tylko gdzie – mam Radeona 9700Pro Mobility 128MB.
AGP Aperture Size (MB)
Opcje: 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256
Opcja ta wybiera rozmiar szczeliny AGP. Szczelina jest częścią zakresu adresowego PCI poświęconego na przestrzeń adresową pamięci graficznej. Główne cykle, które trafiają w zakres szczeliny są przekazywane do AGP bez potrzeby translacji. Rozmiar szczeliny określa równieź ilość systemowego RAM–u, który moźe być przydzielony karcie graficznej do przechowywania tekstur.
Wielkość szczeliny AGP określa formuła: maksimum nadającej się do wykorzystania pamięci AGP x 2 plus 12MB. Oznacza to, źe nadająca się do wykorzystania ilość pamięci AGP jest mniejsza niź połowa wielkości szczeliny AGP. Dzieje się tak dlatego, źe system potrzebuje pamięci AGP (nie cachowanej) plus równą ilość łącznego obszaru pamięci i dodatkowych 12MB do wirtualnego adresowania. Jest to przestrzeń adresowa, a nie uźyta fizyczna pamięć. Pamięć fizyczna jest alokowana i zwalniana stosownie do zapotrzebowania tylko wtedy, gdy Direct3D dokonuje wywołania "create non–local surface".
Win95 (z VGARTD.VXD) i Win98 uźywają "efektu wodospadu". Powierzchnie są tworzone najpierw w pamięci lokalnej. Gdy pamięć ta się zapełni tworzenie powierzchni rozszerza się na pamięć AGP, a potem na pamięć systemową. A więc wykorzystanie pamięci jest automatycznie optymalizowane dla kaźdej aplikacji. AGP i pamięć systemowa nie są uźywane o ile nie jest to absolutnie konieczne.
Wielu zalecało ustawienie AGP Aperture Size na połowę RAM–u w systemie. Jednak jest to błąd z tej samej przyczyny, dla której wielkość pliku wymiany nie powinna być równa 1/4 RAM–u w systemie. Tak jak w przypadku wielkości pliku wymiany, wymagana wielkość szczeliny AGP będzie malałą wraz ze wzrostem ilości pamięci karty graficznej. Przyczyną jest to, źe większość tekstur będzie przechowywana przez samą kartę graficzną. A więc karta graficzna z 32MB RAM–u lub więcej będzie wymagała mniejszej szczeliny niź karta z mniejszą ilością RAM–u.
Jeźeli twoja karta ma bardzo niewiele pamięci graficznej powinieneś ustawić szczelinę AGP tak duźą, jak się da, nawet na połowę RAM–u w systemie. W przypadku kart z większą pamięcią graficzną nie powinieneś ustawiać szczeliny na połowę RAM–u w systemie. Zwróć uwagę, źe rozmiar szczeliny nie koresponduje z wydajnością, a więc zwiększanie jej do olbrzymich rozmiarów nie poprawia wydajności.
Pomimo to zalecane jest utrzymanie szczeliny AGP na poziomie około 64 do 128MB. Czemu zalecane jest ustawienie tak duźej szczeliny pomimo to, źe większość kart graficznych ma obecnie duźo pamięci? Czy nie powinno się jej ustawić na absolutne minimum, aby zaoszczędzić systemowy RAM?
Rzecz w tym, źe wiele kart graficznych wymaga co najmniej 16MB szczeliny AGP do prawidłowego działania. Przyczyną jest prawdopodobnie to, źe wirtualna przestrzeń adresowa juź ma rozmiar 12MB! Na dodatek wiele programów ma wymagania co do minimalnej wielkości szczeliny AGP, które przewaźnie nie są sprecyzowane. A niektóre uźywają tylu tekstur, źe pamięć AGP jest potrzebna nawet w przypadku kart z bardzo duźą ilością pamięci graficznej (32MB).
A jeźeli pamiętasz formułę podaną powyźej ilość potrzebnej pamięci AGP jest ponad dwukrotnie większa niź wymagana przestrzeń do przechowywania tekstur. A więc jeśli potrzebne jest dodatkowe 15MB pamięci do przechowywania tekstur, wówczas uźywane są 42MB systemowego RAM–u. Ma zatem sens ustawienie duźej szczeliny AGP, aby spełnić wymagania wszelkiego software'u.
Zwróć uwagę, źe wielkość szczeliny AGP nie pozwoli ci zaoszczędzić ani trochę RAM–u. Tak jak i wcześniej, tym co robi wielkość szczeliny AGP jest ograniczenie RAM–u, który magistrala AGP moźe zająć, gdy jest on jej potrzebny. Nie jest on uźywany, o ile nie jest to absolutnie koniecznie. A więc ustawienie szczeliny na 64MB nie oznacza, źe 64MB twojego RAM–u będą uźywane jako pamięć AGP. Ograniczy to tylko maksymalną ilość RAM–u, który moźe zostać wykorzystany przez magistralę AGP do 64MB (faktyczna nadająca się do uźycia pamięć AGP to tylko 26MB).
O ile zwiększenie szczeliny AGP ponad 128MB nie będzie miało tak naprawdę negatywnego wpływu na wydajność, najlepiej byłoby i tak utrzymać szczelinę na poziomie 64–128MB, aby tablica GART nie stała się zbyt duźa. Poniewaź ilość RAM–u na kartach zwiększa się, a kompresja tekstur jest coraz bardziej powszednią sprawą, mniejsza jest potrzeba by zwiększać szczelinę AGP ponad 64MB. A więc zalecane jest ustawienie AGP Aperture Size na 64MB albo maksymalnie na 128MB.
Cytat z:
http://benchmark.pl/artykuly/bios_guide/chipset_features_setup3.html
Ta opcja w biosie, teź mnie meczy całe źycie, gdyź nie wiem dokładnie co daje jak np. zmieniam wartosc w biosie z (AGP A.S) z 32Mb–256Mb :wink:
Nie wiem, czy przez to szybciej cuś działa.(?) Pewnie to rezerwuje troche ramu dla karty graficznej, ale co to daje?? Jak najlepiej to ustawić? Najniźej? Najwiecej?? Zwieksza ta opcja wydajnosc w grach? :D
Juź doczytałem wreszcie na innym forum: http://www.nvision.pl/forum/index.php?act=Print&client=printer&f=3&t=4565
:) (link dla ciekawskich)
Nie wiem, czy przez to szybciej cuś działa.(?) Pewnie to rezerwuje troche ramu dla karty graficznej, ale co to daje?? Jak najlepiej to ustawić? Najniźej? Najwiecej?? Zwieksza ta opcja wydajnosc w grach? :D
Juź doczytałem wreszcie na innym forum: http://www.nvision.pl/forum/index.php?act=Print&client=printer&f=3&t=4565
:) (link dla ciekawskich)
Czy widzisz tam coś co ma z ilością pamięci pod AGP wspólnego? – ja nie widze.
W biosie moźna to zmienić –>
W biosie moźna to zmienić –>
mettal:AGP Aperature Size
nie wiem co ma wspulnego z XPWin ale nie wiedziałam gdzie mam to umieścić więc wielkie sorki.no dobra ale jakie są skutki tego źe zmienie to???????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!w mym przypatku!
A nie wystarczy źe zmienie je tam w menu właściwości monitora co jestumieszczone na pierszym zdięciu???!!
A nie wystarczy źe zmienie je tam w menu właściwości monitora co jestumieszczone na pierszym zdięciu???!!
Opcje ta mozesz zmienic w biosie w menu AGP Aperature Size.
Co to ma wspolnego z dzialem Windows XP ?
Co to ma wspolnego z dzialem Windows XP ?
Strona 1 / 1