otoczenie sieciowe – dziwny dla mnie komunikat ..

Witam,
chciałbym prosic o pomoc z siecą LAN na dwóch komputerach z systemem XP;
grupa robocza nie jest widoczna, na jednym z komputerów gdy che wyswietlic zawartosc otoczenia sieciowego pojawia sie komunikat:
"Siec nie jest dostepny. Moźesz nie mieć uprawnień do uźywania tego zasobu sieciowego. Skontaktuj się z administratorem tego serwera, aby uzyskać uprawnienia dostępu. Lista serwerów dla tej grupy roboczej jest obecnie niedostępna"
Nie znam się na tym i nie wiem dokładnie jakich informacji jeszcze udzielić. Moze mi ktos wyjasnic o co chodzi ? Z gory dzieki :)

Odpowiedzi: 10

pittt:
Czesc :) udalo sie i siec dziala !!
zrobilem tak jak mi doradziles, ustawilem IP recznie;
Ciesze sie. Powinno dzialac :D .

Teraz idz wyjasnij "gierasowi" w topicu obok jak ma to zrobic. Ma ten sam problem, przykazane jak to zrobic i twierdzi, ze sie nie da :wink: .
EL NINO
Dodano
09.05.2003 23:27:57
Czesc :) udalo sie i siec dziala !!
zrobilem tak jak mi doradziles, ustawilem IP recznie;

Pierwszy komputer:

klient M$ Network
protokol TCP/IP
udostepnianie plikow i drukarek
IP 192.168.0.1
maska podsieci 255.255.255.0

Drugi komputer:

to samo co wyzej i
IP 192.168.0.2
maska podsieci 255.255.255.0
brama 192.168.0.1
DNS 192.168.0.1

dziekuje bardzo za pomoc :D :D
pittt
Dodano
09.05.2003 21:15:14
pittt:
Karta Ethernet Połączenie lokalne 2:
Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak
Adres IP autokonfiguracji . . . . : 169.254.112.137

u kumpla jest:
Adres IP autokonfiguracji . . . . : 169.254.159.212
Po prostu masz zalaczone automatyczne pobieranie adresow a komputery nie maja ich skad brac (bo nie masz pewnie zalaczonego udostepniania netu) i przyjmuja adresy APIPA.
Przegladnij ten topic, sa tam ustawienia jakie masz miec wpisane zeby polaczyc dwa kompy i ewentualnie udostepnic z jednego na drugi net. Ustaw i powinno chodzic. No i obojetnie czy zaznaczysz udostepnianie plikow czy tez nie – takie ustawienia powpisuj.