OC dla shader clock
Podkręciłem swoja kartę 8600 GT Gigabyte 256MB oryginalnie taktowaną 600/1400/720MHz do 680/1600/820MHz.
Rdzenia i pamieci więcej już nie będę podkręcał, ale do ilu można by jeszcze podnieść shader clock - czy to nie za dużo z 1400 na 1600 i czy jest jakaś bezpieczna granica właśnie dla zegara shader clock?
Sprawdzałem 3d markiem06 i po podniesieniu jeszcze z 1580 na 1600 wynik w benchmarku wzrósł o 50 - żadnych artefaktów nie było temperatura poniżej 70 stopni. Widać, że wydajność wzrasta po podniesieniu shaderów.
Mój procesor to athlon 64 X2 +4200 2,2Ghz(procka nie będę podkręcał), zasilacz 350 Chieftec, 2 Gb ramu - czy dla tego zasilacza podkręcanie grafiki nie jest ryzykowne?
Odpowiedzi: 2
Że się tak wyrażę . Takie podkręcenie "krzywdy" temu zestawowi zrobić nie powinno.
O RAMach piszesz kragdob zdawkowo, a najczęściej tak bywa, że to pamięci robią za hamulcowego przy OC i to one bywają przyczyną niestabilności.
Odpowiedź jest taka sama jak w wypadku OC innych podzespołów - musisz sam znaleźć stabilną granicę, czyli podkręcasz co jakieś powiedzmy 10 -20 MHz i zapuszczasz benchmark'a i tak do skutku* ;-)
* skutek - bluescreen, niestbilne działanie, artefakty...
Strona 1 / 1