Neoplus podłączone na usb–jak zablokować bramkę tak aby ....
Chodzi mi o to, źe rozdzielam internet za pomocą kompa który chodzi w XP – wszystko jest super 6 kompów działa i nie narzekamy.Ale jest jeden kłopot bo przez nasza siec przechodzi jeszcze inna sieć postawiona przez kogoś innego. Czasami wydaje mi się, źe ktoś podłącza sie na dziko do naszego internetu. Narazie były to dwa ataki. Dałem sobie radę zmieniając adres IP serwera i zmieniajac bramke w kompach na te IP. Ale jednak to mnie nurtuje – czy jest mozliwość przydzielenia bramki do tych 6 kompów tak aby źaden inny adres IP nie mógł sie podłączyć?
Czy w XP jest taka moźliwość? Nie jestem laikiem jesli chodzi komputery aczkolwiek do profesjonalisty troche mi brakuje – proszę więc o dośc pełne odpowiedzi – bez ogólników. Z góry dziękuje.
Czy w XP jest taka moźliwość? Nie jestem laikiem jesli chodzi komputery aczkolwiek do profesjonalisty troche mi brakuje – proszę więc o dośc pełne odpowiedzi – bez ogólników. Z góry dziękuje.
Odpowiedzi: 3
Teraz juz wszystko jasne – Oni korzystaja z Waszego okablowania.
Tego za cholere nie rozumiem. Co to znaczy ?Zbyszekp:przez nasza siec przechodzi jeszcze inna sieć postawiona przez kogoś innego
Chodzi o to, źe mamy w naszej małej miejscowości sieć z internetem postawionym na linux`ie. Pozwolilismy im na podłączenie sie do naszej sieci, aby nie musieli ciagnać przez nasza działkę dodatkowych kabli – dzieki temu mamy dostęp do ich udostepnionych zasobów – a internet mamy swój.
W samym XP nie ma takiej mozliwosci. Musialbys uzyc do tego "zewnetrznych" programow pozwalajacych na dostep do internetu na podstawie MACa (chociaz i ten mozna zmienic) jak i IP. Uzywam WinGate, wiec wiem ze ma taka mozliwosc.Zbyszekp:czy jest mozliwość przydzielenia bramki do tych 6 kompów tak aby źaden inny adres IP nie mógł sie podłączyć?
Czy w XP jest taka moźliwość?
Tego za cholere nie rozumiem. Co to znaczy ?Zbyszekp:przez nasza siec przechodzi jeszcze inna sieć postawiona przez kogoś innego