Najlepszy dysk twardy
Witam,
nie znam się na sprzęcie komputertowym, więc piszę tu aby uzyskac pomoc od kogoś zaawansowanego w tej dziedzinie, kto mogłby udzielic mi fachowej rady.
Chodzi mi o najlepszy na tą chwilę dysk twardy 250 gb - tzn jaka firma, jakie powinien miec funkcje. Z tego co się orientuje Seagate jest dobrą firmą, jednak może ktoś zna inna dobrą. Jeśli ktoś może to proszę o wypisanie mi wartych uwagi dyskow, na co mam zwrocic uwage przy wyborze, a na co niewarto. Cena w granicach 200-300zł.
Piszę tutaj dlatego, że się zwyczajnie nie znam i proszę o porade.
I jeszcze pytanie, czy mogłby mi ktos wyjasnic na czym polega/na co wplywa pamięć cache oraz jaki powinienem wybrac interfejs? PATA (IDE/ATA) czy Serial ATA (SATA)?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam - lsk555
Odpowiedzi: 2
Co do wyjaśnień nt. cache to wybacz...wklep w google i masz wszystko na ten temat. Dysk musisz kupiś z takim interfejsem jaki obsługuje Twoja płyta główna (przeczytaj manual od płyty). Najnowszy i najszybszy to SATA II, potem SATA i najstarszy i najwolniejszy IDE. Co do funkcji dysku to nie wiem o czym mówisz.
Firma: każda sroczka swój ogonek chwali. Ja używam Maxtorów i nie narzekam. Na Seagatach przejechałem się 2x, ale są chwalone. Co użytkownik to inne zdanie. Ostatnio w 2 serwisach bardzo chwalą Samsungi ze względu na (podobno ) najmniejszą awaryjność w porównaniu z innymi. Wybór należy do Ciebie. Zwróć uwagę na: interfejs (najlepszy obsługiwany przez Twoją płytę), cache (im więcej tym lepiej) i prędkość obrotową (najlepiej 7200 obr.)
<p>Czy duże znaczenie ma 8mb cache lub 16 mb? Bardzo sie tym sugerowac?</p><p>Moja płyta Główna: P4 Titan series GA-8IP775 Series Intel 865 chipset - Czy do tej płyty bedzie pasował dysk twardy Sata 2?</p><p>http://www.gigabyte.pl/MotherBoard/Products/Products_GA-8IP775-G.htm </p><p>Pozdrawiam </p>
Ja bym się aż tak nie sugerował. Różnica w cenie może być niewspółmierna do korzyści. Wg specyfikacji płyty to nie obsługuje ona SATA II.<br>