Mam problem z napędem CD–ROM

No cóź mam 2 dobrze działające napędy CD–ROM i 2 róźne taśmy (działające). Odziwo jednak pojawia mi się taki komunikat
Dysk H:/ Dysk jest uszkodzony bądź nieczytelny

No i nie mam pojęcia dlaczego. Mam Windowsa XP. Mam takźe program z plikami CHKDSK (czy co to jest = nie znam się zbytnio), które zapełniają mi dysk C:/ . Nie wiem czemu ale mimo wolnego miejsca jakoś 1gB po hmm 2 dniach robi się 100mB tylko. Problemem są stare pliki CHDSK, które mogę usunąć poprzez czyszczenie dysku (ale i nie zawsze). Tego takźe nie rozumiem, tzn nie wiem jak to zablokować, czy zmniejszyć, więc i tutaj prosiłbym o pomoc.

Jeźeli podobne tematy pojawiły się juz na forum to nie miałem o tym pojęcia, poniewaź nie ma tutaj opcji SZUKAJ. Bardzo proszę o szybką pomoc.

Odpowiedzi: 7

No przecieź napisałem, źe taśmy obie działają, są nowe na dodatek :|. Dzisiaj sprawdziłem 2 inne CD–ROMy od kolegi i takźe to samo jest. Moźe jakieś pomysły ? Z plikami CHKDSK sobie juź poradziłem, ale zostaje ten nieszczęsny CD–ROM :/ moźe coś w BIOSie ?:|
Ayden
Dodano
04.04.2006 17:55:27
A przy okazji to staraj się te pliki CHK powywalać po prostu ręcznie. Nigdy nie było z nimi problemów (w sensie usuwania). Sa to po prostu jakieś pozostałości po skanowaniu dysku na błędy (skrzyźowane pliki, zagubione klastry itd.). I zastosuj się do wskazówek Rebego. Na początek wymień taśmę. Mało kosztuje a moźe ucieszyć.
Ucho
Dodano
03.04.2006 01:56:07
Ayden – daj sobie spokój z napędami, bo ich praca niep owoduje błedow na dysku, a pliki chk wskazują, źe z nimi masz do czynienia.
Czy sprawcą jest sam dysk czy kontroler nap łycie lub tasma sygnałowa do niego wpięta to juź tylko wrózki wiedzą.
Faktem jest jednak, źe od pełnej diagnostyki HDD powinieneś zacząć. Nie pomijając i logów systemowych , kóre w eventvwr.msc znaleźć moźna.

PS.
Zaraz okaźe ise, źe jakieś OC zrobione albo inne cuda.
Rebe
Dodano
02.04.2006 11:26:52