Kłopoty z konfiguracją połączenia modemowego

Na wstępie zaznaczę, źe jestem świeźo upieczonym posiadaczem systemu XP. I niestety niewiele potrafię zrobić na tej platformie, choć na 98 nic nie stanowiło dla mnie problemu. Liczę na Waszą wyrozumiałość. Przejdę moźe do rzeczy. Mój problem moźe wydać się niejednemu z was błachy ale...
OK, zaczynam.
Otóź mam modem Pentagram hex 56I. Działał na starym systemie ale niestety nie wiem, czy nadal by działał w środowisku 98 bo mam za sobą padnięty dysk HDD... Wątpię, czy to moźe mieć coś wspólnego ale w chwili, gdy poszedł mi dysk, byłem w sieci. Ale to tylko jedna z hipotez.
Jednak zakładając, źe modem nie został uszkodzony, jest to kwestia sterowników i konfiguracji Połączenia telefonicznego. Na oryginalnej płycie sterowniki były tylko do 9x/NT40/2000/Me. Sciągnąłem z sieci drivery (ze strony producenta) i zainstalowałem. Wszystko jest ok. Problem zaczyna się przy Połączeniu telefoniczym (lub Połączeniu modemowym). Jest co prawda kreator połaczenia, przechodzę go pomyślnie a próba połączenia z siecią kończy się niepowodzeniem. Moźe jest jakiś inny sposób na skonfigurowanie tego połączenia???

POMOCY!!!!

Odpowiedzi: 11

Witam!

To ostatni post w tej sprawie,

Zanim jednak pospieszę z wyjaśnieniami chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy podjęli wyzwanie i próbowali mi pomóc. Sprawa modemu to przeszłość.

Nastała era neostrady. Poprzednie posty pisałem z pracy, gdyź jedynie tam miałem dostęp do sieci. Bieźący post piszę z domu ( :D ).

Być moźe będę jeszcze często wracał na stronę centrum XP ale juź z innymi problemami (oby ich było jak najmniej), bo tą pierdołę (jak to nazwał któryś z forumowiczów) uwaźam za zamkniętą.

Pozdrawiam wszystkich odwiedzających Centrum XP

urwis
urwisss
Dodano
04.11.2004 22:57:22
Jak mialem modem spotkałem sie sam z takim problemem
Nie umiem powiedzieć co bylo przyczyną (robil to fachowiec) wiem źe coś zmienil w ustawieniach w biosie i wszystko poszło
Pozdrawiam
Amator
Dodano
25.10.2004 11:27:25
OK.

trudno

dzieki

Zastanawiam się teraz nad neostradą. Wywalę na smietnik ten modem, odinstaluje stery i bedzie po kłopocie.

pozdrawiam.
urwisss
Dodano
19.10.2004 11:14:22
Jeśli twój modem jest sprawny pójdzie bez problemu, pobierz nowe stery do twojego do systemu XP.

Jeśli chodzi o hasło XP tak pokazuje nawet jak wprowadzisz jeden znak pokazuje kilkanaście jest to prawidłowo.

Zrób to co mówiliśmy i będzie dobrze.
Sprawdz modem na innym kompie,przełóź go do drugiego slotu PCI, licząc od AGP.
Uźyj gogli poczytaj to naprawde jest pierdoła.Koniec porad.

http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl
JNJN
Dodano
18.10.2004 11:50:46
To na nic. Problem w tym, źe przy samym połączeniu modemowym, jak się pojawia kreator połączeń – postępuję według wskazań – na końcu uźytkownik pppi hasło ppp. Kreator kończy się pomyślnie, po czym przy próbie połączenie z netem mam uźytkownika ppp a hasło ************* [te XP–kowskie kropki, tyle źe ich jest tam z dziesięć! a nie trzy co by odpowiadało ppp]. Juź tego zupełnie nie rozumiem, ale mam jeszcze jeden trop.\r
Kupiłem na giełdzie komputerowej ksiąźkę do WIN XP, w której to jest napisane co następuje: (cytat)

"Jeśli komputer nie ma wbudowanego modemu, trzeba kupić zgodny z systemem XP i technologią usługodawcy ISP. Właściwie wszyscy ci usługodawcy zapewniają obsługę modemów o szybkości 56K i standardzie V.90. Na rynku dostępne są setki takich modemów.

Mając dostęp do internetu z innego komputera moźna sprawdzić listę zgodności sprzętu dla sys. WIN XP (www.microsoft.com/hcl) pod kątem modemów przetestowanych i posiadających certyfikat na uruchamianie w systemie WIN XP."

Byłem na w/w stronie ale wiele nie udało mi się znaleść. Jeśli któremuś z Was uda się wyciągnąć jakieś info z tej strony w mojej sprawie, proszę, niech zostawi ślad na forum.
Dzięki

Coś słyszałem o tym standardzie v.90... Ale mój modem na pewno tego nie ma. moźe to jest przyczyną tego zamieszania?

Cytat wzięty został z ksiązki Alana Simpsona Windows XP PL BIBLIA WYD. HELION s. 127
urwisss
Dodano
18.10.2004 10:54:06
Odinstaluj modem, restrat kompa stery do modemu, zainstaluj modem i zrób dokładnie to co mówiliśmy.

Sprawdz dokładnie kabel telefoniczny,podłącz telefon zobacz czy jest sygnał.

Modem musi zainstalować się na COM3 lub COM4– sprawdz działanie.

Ustaw połączenie jeszcze raz.

http://stabil.umcs.lublin.pl/howto/winxp.html

Jak będziesz ustawiał połączenie
to w informacjach o koncie internetowym odptasz zapore polączenia i na końcowej tabeli zaznacz aby program utworzył skrót połączenia na pulpicie i startuj internet z tego skrótu.
JNJN
Dodano
15.10.2004 11:29:37
A więc po kolei:

Numer standardowy TPSA: 0202122
Nie korzystam z źadnych pakietów.

Jeśli chodzi o sam modem – sprawdzałem – działa.

Odwiedziłem stronę http://xp.net.pl/art/internet_optym.html


Wbijam ppp i hasło ppp

Wykonuję kwerendę modemu i wszystko jest ok. Zero błędów!

Co do centrali to jest raczej impulsowa. 100 % nie dam.
modem jest ustawiony (głosniczek) na włączony.
W tym cały problem źe modem w ogóle nie wybiera numeru. Co prawda jest na ekranie info: trwa wybieranie numeru 0202122... Ale nic dalej się nie dzieje.
Kombinowałem teź z komendą AT (AT+ms=V90 lub AT+ms=V34) które wpisywałem w rubrykę info inicjujące. Nie przynosiło to zadnych rezultatów.
Modem ma początku był na COMie 3, a teraz pokazuje mi, źe znajduję się na COM 8 bo wszystkie poprzednie są juź zajęte. Dziwne.

Dzięki za pomoc
urwisss
Dodano
15.10.2004 10:30:37
urwisss na jakiej jesteś centrali?, lub inaczej, ze stacjonarnego tel. wybierasz tonowo czy impulsowo?/ terkocze Ci w słuchawce czy słyszysz krótkie dźwięki?/
Ustaw tak modem byś słyszał w głośniczkach sygnał i wybieranie. Chodzi o to by ustalić czy wogóle modem Ci wybiera
Jaki komunikat otrzymujesz?
W opcjach modemu powinna byc tak zakładka która po kliknięciu na niej uruchomi test modemu i wyświetli informacje o nim – odbywa sie to na zasadzie poleceń "AT" na które modem musi odpowiedzieć, jeśli wystąpia błędy poinformuje .
Moźesz tez uruchomić : Acesoria – Komunikacja – Hyper Terminal
Po wpisaniu komendy AT , modem powinien odpowiedzieć.
Aha sprwadź na którym COMie Ci się zainstalował, powinien to być albo COM3 , albo COM4
Seeker
Dodano
13.10.2004 14:48:04
Wrzuć do wyszukiwarki:
konfiguracja połączenia modemowego

i poczytaj:

http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl


http://stabil.umcs.lublin.pl/howto/winxp.html

Do numeru 0202122

Uźytkownik i Hasło to ppp

Panel sterowania–opcje telefonu i modemu, sprawdz czy masz wpisany numer domowy i kierunkowy
w zakładce modem czy jest widoczny–wasciwości– ogólne–sprawdz czy wszystko dobrze później diagnostyka–kwerenda modemu i jeśli pojawi się ciąg komunikatów bez błędów to modem pracuje właściwie.
JNJN
Dodano
13.10.2004 13:04:49
0202122 – stanardowy numer dostępowy TPSA

Co do modemu, system nie wykrywa jakiś błędów w zakresie samego działania. Czyli chyba wszystko jest ok (... to urządzenie działa poprawnie...). Chyba, źe istnieje inna metoda sprawdzenia modemu.

Co do tego linku, znam tę stronę, juź czytałem info tam zawarte, jednak trzeba być informatykiem by to zrozumieć... Jednakźe przeczytam to jeszcze raz i się zastanowię; moźe mi coś przyjdzie do głowy.

Dzięki
urwisss
Dodano
13.10.2004 10:38:50
Przez jaki numer się łączysz z netem, czy masz wykupiony pakiet.

Modem sprawdziłeś działa.

Poczytaj tu i wszystko będzie wiadomo:

http://xp.net.pl/art/internet_optym.html
JNJN
Dodano
12.10.2004 20:43:16
urwisss
Dodano:
12.10.2004 19:04:15
Komentarzy:
11
Strona 1 / 1