Hibernacja - dlaczego laptop się hibernuje tuż po starcie

Witam wszystkich Potrzebuję informacji lub wskazówki gdzie szukać przyczyny problemu z hibernacją. Na laptopie ACER ASPIRE 2920Z fabrycznie jest zainstalowany system operacyjny Windows Vista Home Premium. Laptop posiada procesor Intel Pentium Dual Core i 2 GB RAM-u W scenariuszach zasilania zmieniłem opcje wyłączenia komputera na HIBERNACJA zamiast WSTRZYMAJ. Problem polega na tym, że gdy już komputer się zahibernuje (nieważne źródło zasilania), to pojawia się problem z wyprowadzeniem go ze stanu hibernacji. Komputer wstaje do momentu gdy widać pulpit, ikony po czym natychmiast przechodzi w stan hibernacji. Tak się dzieje 4-5 razy pod rząd. I nagle okazuje się, że komputer za n-tym razem wychodzi ze stanu hibernacji bez problemu. Zaczynam już tracić pomysły co może być przyczyną takiego zachowania. W komputerze jest zainstalowany oryginalny Office 2007 wersja Home + SP1, firewall ZoneAlarm dla Visty, Opera oraz kilka aplikacji Acera. Ponadto na samym początku zanim połączyłem się z internetem, wyłączyłem opcje autoaktualizacji Visty. Jednak sprawdziłem, czy są jakieś krytyczne poprawki i nakazałem OS-wi je pobrać i zainstalować. Mam wrażenie że od tego czasu pojawiły się problemy. Komputer od chwili zakupu ma dopiero 10 dni więc nie jestem pewien czy akurat one są przyczyną problemów. Przywróciłem systemu do stanu z przed auktualizacji wykorzystując punkt przywracania, ale udało się to tylko częściowo. Ręcznie (Dodaj/Usuń programy) usunąłem pozostałe niedobitki. Ale problem nadal istnieje. Reset scenariuszy zasilania też nic nie wniósł. Może ktoś wie gdzi szukać przyczyny? Helpdesk Microsoftu odsyła mnie do producenta, ale twierdzi że z takim przypadkami miał już do czynienia. Acer zasugerował przeinstalowanie systemu - rewelacyjna sugestia - tyle to i ja wiem, tylko że co będzie jeśli problem powróci? Pomoc potrzebna od zaraz... Pzdr Mirek

Odpowiedzi: 6

tasba masz bardzo ograniczony tok myslenia w brew temu co uwazasz... Po pierwsze podajac juz przyklad samochodow... Kupujac samochod japonski gdzie montowane sa zazwyczaj silniki niemieckich producentow kto ci go bedzie serwisowal? ale to tak juz abstrachujac od problemu przewodniego. mianowicie... bluzgasz na microsoft bo sprzedaja system wg ciebie g.warty. i stwierdzasz ze lepiej jest jechac na piracie. ale czy bedac wlascicielem ms chcialbys zeby studenci skrakowali ci OS wart miliony dolarow i zeby owy OS byl instalowany za darmo? i nie pisz tylko ze ty bys takiego gowna nie wypuscil na rynek... bo kazde dzielo poddawane jest krytyce. a czym wieksza liczba odbiorcow tym wieksza krytyka. dlatego linux nie jest pod taka linia obstrzalu. bo jest paredziesiat dystrybucji. a ogolnie z linuksa kozysta max 5% ludzi na swiecie. dlatego rowniez nie ma takiej ilosci wlaman do systemow linux. a jesli moge cos zasugerowac od siebie... to acer jest najwieksza padlina wsrod notebookow... (ciezko stwierdzic bo niestety sam takiego mam :( ).
Kojocina
Dodano
17.03.2008 15:08:01
no przeinstalował system i dalej to samo więc acera sprawa. ja bym do strsburga leciał albo oddał laptop albo bym zainstalował XP:D
Small Mike
Dodano
23.02.2008 20:29:03
[quote] a ha ha! Zachowaj te swoje cenne uwagi dla siebie. Gdybyś kupił nowy samochód u dilera za jedyne 100 tyś zł i producent stwierdził by że skoro kupujesz przez dilera to gwarancj jest dilera, to też byś był taki wygadany? System został wyprodukowany przez M$ i on jest jego serwisantem. Przeinstalowałem OS-a na komputerze i znów mam to samo. W dodatku poczytałem warunki licencji i stoi w niej, że Acer nie ma obowiązku brać odpowiedzialności za oprogramowanie. I co teraz powiesz Kolego?[/quote] [b] Licencje należy czytać zawsze ze zrozumieniem !![/b] Co nie zawsze wszystkim wychodzi.. A STANOWI ONa ( Wyciąg zl licencji Microsoftu) [i][b] Oprogramowanie OEM Microsoftu jest licencjonowane przez producenta komputera wyłącznie do użytku razem ze sprzętem, z którym zostało kupione[/b][/i] Pytasz Kolego co powiem.. Acer odpowiada za licencję Windosa .. Jeżeli to jest Licencja OEM .. Tak stanowi licencja . A Acer nie odpowiada ale za inne oprogramowanie zainstalowane prze Ciebie.. Dokładnie to to stanowi..
godunowborys
Dodano
23.02.2008 12:41:13
  • tasba 28.02.2008 21:50:00

    [quote] [b] Licencje należy czytać zawsze ze zrozumieniem !![/b] Co nie zawsze wszystkim wychodzi.. A STANOWI ONa ( Wyciąg zl licencji Microsoftu) [i][b] Oprogramowanie OEM Microsoftu jest licencjonowane przez producenta komputera wyłącznie do użytku razem ze sprzętem, z którym zostało kupione[/b][/i] Pytasz Kolego co powiem.. Acer odpowiada za licencję Windosa .. Jeżeli to jest Licencja OEM .. Tak stanowi licencja . A Acer nie odpowiada ale za inne oprogramowanie zainstalowane prze Ciebie.. Dokładnie to to stanowi.. [/quote] Z całym szacunkiem, ale Kolega jest typowym technokratą, który nie potrafi mysleć samodzielnie (chyba). Jeszcze raz powtarzam - to że ktoś sobie coś napisze to nie znaczy, że trzeba to kupować jako dobrą monetę. Mój kumpel powiedział kiedyś takie porzekadło: "Na płocie było napisane DUPA. Podzszedł, dotknął i... weszła mu drzazga!!!" Niesamowite - a przecież pisało DUPA!!! Licencję da się przeczytać dopiero w trakcie instalacji OS-a więc już masz ograniczone polen manewru, bo nie masz do niej dostępu przed instalacją. Po drugie - kto czyta licencje??? Masz możliwość jakiejkowiek negocjacji jeśli Ci się coś nie spodoba? Powiesz - wybierz sobie inny komputer... ale na nim będziesz mieć identyczny problem. Problem jest poważny - trzeba trochę rozchylić klapki na oczach, wtedy można go dostrzec. Lepiej opłaca się ściagnąć pirata i go używać - wtedy przynajmniej nie masz poczucia, że ktoś Cię robi w jajo za Twoje własne pieniądze. Pzdr Mirek

[quote] icrosoft nie pomoże dla zasady "NIE BO NIE". Tłumaczenie jest takie, ż[/quote] Panowie warto czytać licencję OEM.. Zanim zaczniecie wypisywać literaturę twórczą.. Kupujecie laptop z przeinstalowanym Vista według licencji za system Vista odpowiada producent ( sprzedawca komputera) . Tak stanowi licencja.. A M$ dobrą wolę w pomocy technicznej..
godunowborys
Dodano
18.02.2008 17:14:51
  • tasba 23.02.2008 11:12:06

    [quote=godunowborys][quote] icrosoft nie pomoże dla zasady "NIE BO NIE". Tłumaczenie jest takie, ż[/quote] Panowie warto czytać licencję OEM.. Zanim zaczniecie wypisywać literaturę twórczą.. Kupujecie laptop z przeinstalowanym Vista według licencji za system Vista odpowiada producent ( sprzedawca komputera) . Tak stanowi licencja.. A M$ dobrą wolę w pomocy technicznej.. [/quote] Ha ha ha! Zachowaj te swoje cenne uwagi dla siebie. Gdybyś kupił nowy samochód u dilera za jedyne 100 tyś zł i producent stwierdził by że skoro kupujesz przez dilera to gwarancj jest dilera, to też byś był taki wygadany? System został wyprodukowany przez M$ i on jest jego serwisantem. Przeinstalowałem OS-a na komputerze i znów mam to samo. W dodatku poczytałem warunki licencji i stoi w niej, że Acer nie ma obowiązku brać odpowiedzialności za oprogramowanie. I co teraz powiesz Kolego? M$ robi nas w jajo i w dodatku sprzedał margarynę o kolorze czekolady w złotku od Prady. Szukałem rozwiązania na stronach M$. Okazuje się, że problem istnieje - jest nawet opisany po polsku. Takie problemy pojawiają się też u innych użytkowników tylko, że oni na forach takich jak to się nie udzielają ponieważ w przeciwieństwie do nas używają systemu a nie pierd... się z nim. Wracając do strony www. Gdy chcesz ściągnąć patcha, link odsyła Cię do call center Microsoftu i trafiasz do punktu wyjścia - M$ nie pomoże ponieważ nie poczuwa się do serwisowania OS-a. Z preinstalowanym systemem jest sprzedawanych 90% komputerów w Polsce. Czysty układ - sprzedajesz i masz spokój z serwisem, bo ktoś sobie wpisał takie założenie do warunków licencji. Gdyby tam było napisane, że po 10-m resecie komputera masz wyrzucić do śmietnika wyłącznie firmy MPO i to o kolorze czerwonym to też byś kupił tą licencję? Szkoda słów dla Microsoftu... bo Twoje zdane szanuję pomimo że się z nim nie zgadzam. Pzdr Mirek

Ja też bym przeinstalował system, czy masz partycje recovery? jestem w uk i na dysku jest partycja recovery poprostu daje sobie repair i bez usuwania niczego zreguły jest po problemie. Ponad to mam możliwośc wykonania jednej recovery dvd. Jeśli ms powiedział, że miał podobne problemy to czemu nie pomoże??? W trybie awaryjnym rozumiem że to samo? Czemu włączyłeś opcje hibernacja? W planie opcji zasilania daj zaawansowane i zobacz jak masz ustawiony guzik power działa jako co wyłącz? Jest też możliwość że to jednak coś z tym acerkiem nie tak.
Small Mike
Dodano
15.02.2008 19:00:30
  • tasba 15.02.2008 19:28:23

    [quote=Small Mike]Ja też bym przeinstalował system, czy masz partycje recovery? jestem w uk i na dysku jest partycja recovery poprostu daje sobie repair i bez usuwania niczego zreguły jest po problemie. Ponad to mam możliwośc wykonania jednej recovery dvd. Jeśli ms powiedział, że miał podobne problemy to czemu nie pomoże??? W trybie awaryjnym rozumiem że to samo? Czemu włączyłeś opcje hibernacja? W planie opcji zasilania daj zaawansowane i zobacz jak masz ustawiony guzik power działa jako co wyłącz? Jest też możliwość że to jednak coś z tym acerkiem nie tak.[/quote] Microsoft nie pomoże dla zasady "NIE BO NIE". Tłumaczenie jest takie, że oni ten system sprzedają taniej niż na półce w sklepie i za karę nie będą go wspierać. Ustawiłem tryb hibernacji po to aby nie korzystać z domyślnego trybu wstrzymania, który zużywa akumulator. W scenariuszach zasilania poustawiałem opcje aby wszelkie klawisze typu sleep i power wywoływały hibernację. No i ją wywołują. Tylko, że Vista ma jakiś problem ze stabilnością po odhibernowaniu się - zapętla się i sama wpada w tryb hibernacji. Tak się dzieje 4-5 razy pod rząd dopóki coś mu się nie odwidzi i nie uruchomi się bez psikusa. Wiem, że jest dostępny tryb recovery ale nie chce z niego korzystać ponieważ w krzaki poszła by ta część mojego czasu którą poświęciłem na dostrojenie systemu. We worek Acer ma mi coś odpowiedzieć. Jeśli nic nie wskórają pewnie czeka mnie przeinstalowanie systemu :( Pzdr Mirek

Dodam jeszcze jedno. Gdybyście w takim przypadku jak ja chcieli liczyć na pomoc tych idiotów z Microsoftu, to dajcie sobie na luz i nawet nie dzwońcie. Te palanty scedowali wszystkie problemy z tym poj... systemem na producentów komputerów. Wychodzą z założenie, że skoro system sprzedaje taki Acer, to on ma się pieprzyć z naprawą systemu. TO JEST KPINA!!! To tak jakbyś kupił sobie nowy samochód u dilera, diler przykleił by naklejkę z napisem swojej firmy i w tym momencie fabryka już przestaje świadczyć usługi gwarancyjne. Ręce opadają poniżej jaj... A że 95% komputerów jest sprzedawanych z preinstalowanym Windowsem, to w zasadzie Microsoft Polska ma idealny układ. Wystarczy sprzedawać system i mieć w dupie klientów. Nie musze chyba pisać, że producecni komputerów z problemam radzić sobie nie potrafią bo niby kto ma pisać poprawki do tego gówna - Acer? Asus? HP-ek??? Mam nadzieje, że już niebawem rozje..ą tą firmę na drobny mak, bo takiego skór...a jak oni to chyba nawet Tele2 nie odstawiało... Jest oczywiście alternatywa. Można skorzystać z ODPŁATNEJ porady Microsoftu... Niech i wszystkich szalg trafi - popaprańców i moherowych kondomów... Tragedia... Mirek
tasba
Dodano
15.02.2008 16:57:15
tasba
Dodano:
14.02.2008 15:57:31
Komentarzy:
6
Strona 1 / 1