Gdy nie podoba się nam układ emotikon w GG
JEDYNE CO TUTAJ JEST NIEBEZPIECZNE, TO TO, ŻE JAK COŚ SPIERZ..., TO BEDZIE MUSIAŁ PONOWNIE INSTALOWAĆ EMOTIKONY, DLATEGO RADZĘ PRZED SAMĄ OPERACJĄ DOKONAĆ KOPII EDYTOWANYCH PLIKÓW I FOLDERÓW.
Foldery, o których mową są ponazywane kolejnymi liczbami naturalnymi z wyłączeniem 0 (1, 2, 3, 4, ...) i są umieszczone w folderze emots w folderze, gdzie zainstalowaliśmy sobie Gadu–gadu.
1. Najwaźniejsze co nas czeka, to wyedytownie plików emots.txt, któ znajdują się w kaźdym folderze (1, 2, ...).
2. Pokrótce omówię co oznaczają poszczególne znaki w tych plikach, tak, źe nauczycie się na prostych przykłądach budowy tych plików i bedziecie umieli je poprawnie zamieniać.
3. Mała wskazówka. Moźe i to czasochłonna metoda, ale ją polecam. Zlikwidujcie sobie te wszystkie foldery – redukując ich zawartość do jednego, tak źe zawartość wszystkich plików emots.txt zawrzecie w jednym – wraz z tym umieśccie wszystkie gify w jednym folderze (tym samym co ten plik). W ten sposób bedziecie w stanie usunąć wszelkie powtórki i sami zdecydujecie o paru rzeczach, ale o tym poniźej.
Niech to bedzie nasz szkoleniowy wycinek jednego z plików emots.txt
Zasada nr 1. Kaźda kombinacja wywołujaca określoną emotikonę musi być umieszczona pomiedzy znakami "" (przykład:
2. jeźeli chcecie, aby jedną emotikonę wywoływała więcej niź jedna kombinacja, to wszystkie kombinacje wypiszcie zgodnie z pkt. 1., przedzielcie je przecinkiem oraz umieśćcie w nawiasie okrągłym (np.
3. Jedyną róźnicą pomiędzy wyraźeniem "" a "xxx" jest to, źe raz emotikona bedzie wywoływana po wprowadzeniu z klawiatury , a raz samo xxx.
4. W kombinacjach moźna uźywać spacji!
5. Jeźeli całą linijkę poprzedzicie *, tak jak w tym przykładzie (
Dacie w ten sposób znać programowi, aby nie umieszczał danej emotikony na liście emotikon w programie (zawsze takowe się znajdą, które lepiej poprzedzić * ;)
6. Upewnijcie się, źe nazwy emotikon w kodzie pokrywają się z nazwami rzeczywistymi plików emotikon (np. czy istnieje plik lol.gif wywołany z tej linijki:
7. To chyba wszystkie podstawowe zagadnienia potrzebne do sprawnego edytowania tych plików.
8. Pewnie zastanawiacie się dlaczego np. w tej linijce:
znajdują się aź dwa odwołania do gifów. Jest to wbrew pozorom bardzo ciekawa funkcja. Piewszy odnośnik ("zdziwko.gif") jest to właściwa emotikona, drugi natomiast ("zdziwko_na.gif"), to ten który będzie wyświetlony na liście emotikon (zazwyczaj pojedynczy rysunek). Dzieki temu autor programu chroni Was przed oczoplasem... Wyobraźcie sobie jak na liście skacze Wam kilkadziesiąt emotikon, a Wy starcie się znaleźć jedną... Powodzenia :wink: A tak wszystko jest porządnie i o wiele prościej sie połapać.
AHA. Wasze zmiany bedą widoczne jedynie na Waszym komputerze, więc jeźeli chcecie uniknąć nieporozumień roześlijcie swoim przyjaciołom swój wyedytowany zestaw. Dopiero wtedy bedziecie mogli w komfortowych warunkach prowadzić konwersacje. To zaleźy od złoźoności Waszych zmian w plikach.
Foldery, o których mową są ponazywane kolejnymi liczbami naturalnymi z wyłączeniem 0 (1, 2, 3, 4, ...) i są umieszczone w folderze emots w folderze, gdzie zainstalowaliśmy sobie Gadu–gadu.
1. Najwaźniejsze co nas czeka, to wyedytownie plików emots.txt, któ znajdują się w kaźdym folderze (1, 2, ...).
2. Pokrótce omówię co oznaczają poszczególne znaki w tych plikach, tak, źe nauczycie się na prostych przykłądach budowy tych plików i bedziecie umieli je poprawnie zamieniać.
3. Mała wskazówka. Moźe i to czasochłonna metoda, ale ją polecam. Zlikwidujcie sobie te wszystkie foldery – redukując ich zawartość do jednego, tak źe zawartość wszystkich plików emots.txt zawrzecie w jednym – wraz z tym umieśccie wszystkie gify w jednym folderze (tym samym co ten plik). W ten sposób bedziecie w stanie usunąć wszelkie powtórki i sami zdecydujecie o paru rzeczach, ale o tym poniźej.
"","z_jezorem.gif","z_jezorem_na.gif"
"
("","niee"),"niee.gif","niee_na.gif"
("","tiaaa"),"tiaaa.gif","tiaaa_na.gif"
"","zdziwko.gif","zdziwko_na.gif"
"","beksa.gif","beksa_na.gif"
*"","lol.gif"
"","rotfl.gif","rotfl_na.gif"
"","wstydnis.gif","wstydnis_na.gif"
"","8P.gif","8P_na.gif"
Niech to bedzie nasz szkoleniowy wycinek jednego z plików emots.txt
Zasada nr 1. Kaźda kombinacja wywołujaca określoną emotikonę musi być umieszczona pomiedzy znakami "" (przykład:
""
2. jeźeli chcecie, aby jedną emotikonę wywoływała więcej niź jedna kombinacja, to wszystkie kombinacje wypiszcie zgodnie z pkt. 1., przedzielcie je przecinkiem oraz umieśćcie w nawiasie okrągłym (np.
("","tiaaa")
3. Jedyną róźnicą pomiędzy wyraźeniem "" a "xxx" jest to, źe raz emotikona bedzie wywoływana po wprowadzeniu z klawiatury , a raz samo xxx.
4. W kombinacjach moźna uźywać spacji!
"","8P.gif","8P_na.gif"
5. Jeźeli całą linijkę poprzedzicie *, tak jak w tym przykładzie (
*"","lol.gif"
Dacie w ten sposób znać programowi, aby nie umieszczał danej emotikony na liście emotikon w programie (zawsze takowe się znajdą, które lepiej poprzedzić * ;)
6. Upewnijcie się, źe nazwy emotikon w kodzie pokrywają się z nazwami rzeczywistymi plików emotikon (np. czy istnieje plik lol.gif wywołany z tej linijki:
*"","lol.gif"
7. To chyba wszystkie podstawowe zagadnienia potrzebne do sprawnego edytowania tych plików.
8. Pewnie zastanawiacie się dlaczego np. w tej linijce:
"","zdziwko.gif","zdziwko_na.gif"
znajdują się aź dwa odwołania do gifów. Jest to wbrew pozorom bardzo ciekawa funkcja. Piewszy odnośnik ("zdziwko.gif") jest to właściwa emotikona, drugi natomiast ("zdziwko_na.gif"), to ten który będzie wyświetlony na liście emotikon (zazwyczaj pojedynczy rysunek). Dzieki temu autor programu chroni Was przed oczoplasem... Wyobraźcie sobie jak na liście skacze Wam kilkadziesiąt emotikon, a Wy starcie się znaleźć jedną... Powodzenia :wink: A tak wszystko jest porządnie i o wiele prościej sie połapać.
AHA. Wasze zmiany bedą widoczne jedynie na Waszym komputerze, więc jeźeli chcecie uniknąć nieporozumień roześlijcie swoim przyjaciołom swój wyedytowany zestaw. Dopiero wtedy bedziecie mogli w komfortowych warunkach prowadzić konwersacje. To zaleźy od złoźoności Waszych zmian w plikach.
Odpowiedzi: 0
Strona 0 / 0