formatowanie przy windows xp i zamiana dysku

Witam
Mam problem z formatowaniem dysku. Polega on na tym: obecnie mam Windows XP na dysku 80GB, został włoźony nowy dysk 120GB. Teraz chciałbym sformatować dysk i wyczyścić zupełnie go. Następnie ponownie zainstalować Windows XP na tym samym dysku lub jeźeli nie będzie to się wiązało z duźymi komplikacjami zainstalować na nowo Windows XP ale tym razem na 120GB dysku. Czy jesteście mi w stanie pomóc? Niestety jestem tu całkowitym laikiem i nie chciałbym czegoś schrzanić. Chodzi mi o to jak to zrobić i w jakiej kolejności. Pozdro.

Odpowiedzi: 3

peter76:
Witam
Mam problem z formatowaniem dysku. Polega on na tym: obecnie mam Windows XP na dysku 80GB, został włoźony nowy dysk 120GB. Teraz chciałbym sformatować dysk i wyczyścić zupełnie go. Następnie ponownie zainstalować Windows XP na tym samym dysku lub jeźeli nie będzie to się wiązało z duźymi komplikacjami zainstalować na nowo Windows XP ale tym razem na 120GB dysku. Czy jesteście mi w stanie pomóc? Niestety jestem tu całkowitym laikiem i nie chciałbym czegoś schrzanić. Chodzi mi o to jak to zrobić i w jakiej kolejności. Pozdro.

Uźyj programu PartitionMagic, tam zrobisz wszystko co będziesz chciał, nie będziesz musiał nawet windowsa instalować na nowo, po prostu skopiujesz partycje na ktorej jest teraz system (na tym mniejszym dysku) na ten wiekszy, potem ustawisz sobie rozmiary partycji takie jak chcesz i z głowy.