[EXCEL] roczna karta pracy – POMOCY

Witam was tu znowu ja... koles ktory ma zawsze z czyms problem... a wiec tak, musze zrobic roczna karte pracy...

ma to wygladac mniej wiecej tak :
a)13 arkuszy
b)w kazdym arkuszu po jedenym miesiacu
c)ostatni arkusz podsumowujacy
d)w kazdym arkuszu musi byc komorka podsumowujaca kazdy tydzien pracy (ile godzin pracy)
i komorka przeliczajaca to na pieniadze np
(53 godziny w tygodniu x 9zl/h)


kaledarz sciagnalem sobie ze strony microsoftu...
http://office.microsoft.com/download/file.aspx?AssetID=TC011645631033&Application=XL&Result=2&Version=9&CTT=71

oto moj problem:
–nie wiem jak zrobic aby zmiany w jednym arkuszu zapisaly mi sie automatycznie do wszystkich arkuszy
–nie wiem jak zrobic punkt c) jak polaczyc komrki (ilosc godzin oraz ilosc zarobionych pieniedzy) z kazdego arkuszu zeby sumowaly sie w ostatnim podsumowujacym....

to chyba bylo by na tyle za jakakolwiek pomoc bardzo dziekuje... pozdrawiam

Odpowiedzi: 7

HEJ MAM PROBLEM Z OBSZAREM WYDRUKU... NIE MOGE KLIKNAC NA USTAW OBSZAR WYDRUKU.... MA KTOS JAKIS POMYSL JAK TO ZROBIC POMOCY!!!!!!!!!!
masausa
Dodano
29.12.2005 19:09:17
hej a nie ma roznicy jak ja chcialem zrobic ulamki dziesietne(np 3,30)
masausa
Dodano
29.12.2005 18:01:37
Do A1 wpisz: 2 spacja 1/3
do A2: 1 spacja 1/4
do A3 = A1+A2
czyli obliczenia robisz tak jak na dowolej liczbie w excelu.

Komórki te zostaną automatycznie sformatowane wg formatu "# ?/?" czyli liczba całkowita i jedna cyfra nad kreską ułamkową i jedna cyfra pod kreską ułamkową.

Moźesz ten format zmienić: zaznacz te komórki i z menu format / komórki wybierz "ułamkowe" i np."Do dwóch cyfr (21/25)"

Zobacz w pomocy "Kody formatów liczbowych"
ohcyR
Dodano
29.12.2005 17:47:27
sorry ale cos naprawde nie lapie tych ulamkow... moglbys troszeczke jasniej :) nie wiem jak mam je dodac... a poza tym do wszystko inne dziala... dzieki wielkie
masausa
Dodano
29.12.2005 17:24:05
Witaj ponownie.
dodawanie ulamkow

?? Tak jak zwykłe liczby :) Istnieje format dla ułamków zwykłych, ale nie polecam w obliczeniach z uwagi na nieokreślone jawnie zaokrąglenia.
Np. przy obliczeniach na ułamkach dzisiętnych to ja zawsze panuję nad dokładnością obliczeń stosując funkcję np. ZAOKR(liczba,dokładnośc) i nie zdaję się na automatyczne zaokrąglenia excela. Excel tylko wyświetla w komorce liczby zaokrąglone, ale do dalszych obliczeń dalej przyjmuje bez zaokrąglenia (pomijając oczywiście wybranie opcji z menu: narzędzia / opcje, karta "przeliczanie" – "dokladność jak wyświetlono").
aktualna data

a) formuła =DZIŚ()
b) makro wstawiające na stałe aktualną datę do aktywnej komórki
Sub Wstaw_dzisiejszą_datę()
ActiveCell = Date
End Sub
widok arkusza bez kratek

menu: narzędzia / opcje, karta "widok" – "linie siatki"

pozdrawiam
ohcyR
Dodano
29.12.2005 17:15:02
wielkie dzieki... wszystko dziala... mam jeszcze male pytanko a wlasciwie 3 pytanka:
dodawanie ulamkow
aktualna data
widok arkusza bez kratek

jak bys wiedzial jak to zrobic... bylbym wdzieczny... dzieki... pozdro 600
masausa
Dodano
29.12.2005 16:47:33
Witaj.

oto moj problem:
–nie wiem jak zrobic aby zmiany w jednym arkuszu zapisaly mi sie automatycznie do wszystkich arkuszy


Kliknij lewą skrajna kartę właściwego arkusza, naciśnij i trzymaj Shift, zaznacz prawą skrajną kartę arkusza, zrób zmiany w komórkach, kliknij kartę arkusza niewybranego lub dowolną kartę arkusza (oprócz początkowej) jeśli wybraleś akurat wszystkie karty skoroszytu.
Pojedyńczo moźesz wybierać arkusze trzymając (jak to w windows :) ) wciśnięty klawisz Ctrl.

–nie wiem jak zrobic punkt c) jak polaczyc komrki (ilosc godzin oraz ilosc zarobionych pieniedzy) z kazdego arkuszu zeby sumowaly sie w ostatnim podsumowujacym....


Cytat z helpa:
Odwoływanie się do tej samej komórki na wielu arkuszach za pomocą odwołania 3–W

Skoroszyt musi zawierać więcej niź jeden arkusz roboczy.

–Kliknij komórkę, do której chcesz wprowadzić funkcję.
–Wpisz = (znak równości), wprowadź nazwę funkcji, a następnie wpisz otwierający nawias.
–Kliknij kartę pierwszego arkusza, do którego ma być uźyte odwołanie.
–Trzymając naciśnięty klawisz SHIFT, kliknij kartę ostatniego arkusza, do którego ma być uźyte odwołanie.
–Zaznacz komórkę lub zakres komórek, do którego ma być uźyte odwołanie.
–Uzupełnij formułę.

Otrzymasz np. =SUMA(Arkusz1:Arkusz3!A1)

Powodzenia.
Rycho
ohcyR
Dodano
29.12.2005 03:36:38
masausa
Dodano:
29.12.2005 02:34:13
Komentarzy:
7
Strona 1 / 1