Excel-owskie kolumny i wiersze
Proszę o podpowiedź,
Załóżmy, że w arkuszu mam używane 3 kolumny A, B oraz C i powiedzmy 108 wierszy. Komórki zawierają zarówno funkcje, opisy jak i komentarze - dość rozbudowane, moim marzeniem jest, aby więcej systemowych kolumn i wierszy nie było widocznych, poza wyżej wymienionymi.
Problem pojawia się wówczas, gdy chcę je ukryć, o ile kolumny mogę zaznaczyć wszystkie i je ukryć (bez dwóch ostatnich ze względu na rozbudowane komentarze), to z wierszami mam problem, bo korzystam rónież z funkcji Excel-a: - Dane - Grupy i konspekt - GRUPUJ i po ukryciu wierszy, funkcja ta przestaje działać, nie mam takiej wiedzy, żeby to rozgryźć, a może są jakieś inne możliwości ukrycia tych wierszy?
Odpowiedzi: 2
a opcja "widok podziału stron" ustawiana w podglądzie pliku Cię nie zadowala?
Jeśli chcesz np. ukryć wiersze 10 do 108, to można też kodem VBA:
Rows("10:108").RowHeight = 0
Jednak nie sprawdzałem, czy nie psuje to grupowania. Gdy arkusz ochronisz hasłem, to bez znajmości hasła przywrócić niezerowej wysokości wierszy się nie da. Oczywiście przez wpis formuły typu =A10 można dane z komórki A10 i innych ujawnić, ale może takie pseudoukrycie Ci wystarczy.
Strona 1 / 1
<p>Dzięki za odpowiedź, <br></p><p>Po prostu zastanawiam się czy jest możliwość pozbycia się kolumn bez ich ukrywania, może to głupie, ale głupie pytania są najciekawsze.</p>