Excel - makro - prosba o pomoc
Witam.
Zwracam się do Was z prośba w napisaniu makra w Excel'u. Nie znam się na tym, a dowiedziałem się, że taki sposób byłby najlepszy i najszybszy.
Dane ma w 2 kolumnach (A i B). Liczba wierszy jest zmienna (ok 20-30k). Potrzebuje takiego makra które będzie brało dane z kolumny B od wiersza 10 co np. 100 wierszy (10,110,210,310,...) i zapisywało je w kolumnie F po kolei.
(najlepiej jakby dało się, aby można było rozpocząć makro od dowolnej komórki. Np. zaznaczam 345 i uruchamiam makro i leci 345,445,545...)
Drugie makro o ile się da: w kolumnie A mam dane temperatury w stopniach np. 24,8;24,9;24,9;24,9;25,0;25,0;25,1;25,1... chciałbym, aby makro wyszukało jako pierwsze temp. 25,0 C (pierwsza komórkę z 25,0 z kilku takich) i skopiowało ją wraz z sąsiednią z kolumny B do np. kolumn H,I. Następnie wyszukiwało komórkę z temperaturą 30,0 C itd. co 5 stopni.
Takich plików z danymi z pomiarów mam na razie kilkanaście, więc o wiele ułatwiłoby mi analizę danych.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Odpowiedzi: 2
Jeżeli chodzi o pierwsze makro to może wyglądać tak:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim i As Integer
Dim j As Integer
Dim wiersz As Integer
Range("F:F").ClearContent
i = 2
Do While Cells(i, 1).Value <> vbNullString
i = i + 1
Loop
wiersz = i - 1
i = Cells(1, 7).Value
j = 2
Do While i < wiersz And i >= 1
Cells(j, 6).Value = Cells(i, 2).Value
j = j + 1
i = i + Cells(2, 7).Value
Loop
End Sub
Kod ten wrzuć do projektu - jest podpisany pod button1 click
W komórce G1 podajesz od którego wiersza chcesz zacząć, w G2 co ile chcesz skakać.
skryto:Dane ma w 2 kolumnach (A i B). Liczba wierszy jest zmienna (ok 20-30k). Potrzebuje takiego makra które będzie brało dane z kolumny B od wiersza 10 co np. 100 wierszy (10,110,210,310,...) i zapisywało je w kolumnie F po kolei.
Znasz tabele przestawne w Excelu?
Można w nich grupować dane co zadaną liczbę - może to byłoby lepsze, bo chociażby bardziej elastyczne niż makro.