Drukowanie nagłówków i stopki - Office
Witam,
Proszę o poradę jak ustawić standardowo drukowanie w stopce w każdym
dokumencie, ścieżki dostępu oraz daty utworzenia pliku itp. Chcę aby każdy nowy
dokument drukował się zawsze z taką informacją (dotyczy Word, Excel).
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
Pozdr,
weeman
Proszę o poradę jak ustawić standardowo drukowanie w stopce w każdym
dokumencie, ścieżki dostępu oraz daty utworzenia pliku itp. Chcę aby każdy nowy
dokument drukował się zawsze z taką informacją (dotyczy Word, Excel).
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
Pozdr,
weeman
Odpowiedzi: 1
Otworz szablon Worda - plik normal.dot, dolacz do niego naglowek/stopke z informacjami ktore chcesz posiadac i zapisz. Po tej operacji nowo otwierany/tworzony dokument bedzie to wszystko zawieral.
To samo z szablonem Excela - tworzysz plik *.xlt i wrzucasz go do folderu \XLStart.
To samo z szablonem Excela - tworzysz plik *.xlt i wrzucasz go do folderu \XLStart.
Strona 1 / 1
<p><u>Uściślająć wypowiedź EL NINO:</u></p><p>Dzięki paskowi nagłówka i stopki możesz szybko w szablonie <strong>Normal.dot</strong> w stopce wstawić odpowiednie pole - klikasz przycisk i wybierasz z podmenu <em><strong>Wstaw Autotekst</strong></em><strong><em>--></em></strong><em><strong>Nazwa pliku i ścieżka</strong></em>.</p><p>Potem taka sama operacja dla daty utworzenia pliku - <em><strong>Wstaw Autotekst-->Data utworzenia</strong></em>.</p><p>Jeśli chodzi o inne wersje - nie pamiętam, czy taki przycisk można było znaleźć w Office 2000, więc alternatywny sposób, to będąc w trybie edycji stopki przejście do menu <em><strong>Wstaw-->Pole</strong></em>, z listy pól wyszukanie kategorii <em><strong>Informacje o dokumencie</strong></em>, a następnie wstawienie pola <strong><em>FileName</em></strong> z opcją dodawania ścieżki do pliku. O ile pamiętam, w Office 2000 to pole było nazwane po polsku, więc musisz poszukać czegoś odpowiadającego nazwie <em>FileName </em>lub <em>Path</em>. Do wstawienia daty utworzenia pliku - pole <em><strong>CreateDate </strong></em>z kategorii <strong><em>Data i godzina</em></strong>.</p><p>W Excelu nie zrobisz tego tak samo. Są dwie możliwości:</p><ol><li>Zdefiniowanie stopki do wydruku w opcjach drukowania - tam też wstawia się już zdefiniowane pola. Dzięki temu drukowanie takich informacji będzie na każdej kartce wydruku.<br /></li><li>W jednej z komórek wstawienie funkcji:<br /><strong>=KOMÓRKA("nazwa_pliku")</strong> - dla ścieżki do pliku.</li></ol><p>Natomiast jeśli chcesz wstawić do komórki datę utworzenia pliku - poszukaj mojej odpowiedzi na któryś z postów, gdzie podane jest jak to zrobić przy pomocy własnej funkcji w VBA, bo niestety, nie ma takiej funkcji zdefiniowanej w Excelu.</p><p>Przy drugiej możliwości - wstawiania odpowiednich funkcji w komórkach - musisz pamiętać o tym, że dopóki plik nie będzie zapisany, wartości w tych polach będą wyświetlać błąd. </p>