Witam,
Jestem zainteresowany zaprojektowaniem programu magazynowego wraz z formularzem zamówień materiałów reklamowych o następujących funkcjach:
[b]Program magazynowy:[/b]
- Stworzony w Excell lub Access,
- Importowanie do bazy listy produktów (wraz z ich ilościami) z pliku Excel w celu załadowania bazy materiałów istniejącej + możliwość wprowadzania pojedynczo gdy będą wchodzić w przyszłości nowe materiały na magazyn.,
- Wczytywanie formularza zamówienia przesłanego od przedstawiciela, dzięki czemu stan magazynowy będzie się automatycznie sam odejmował.
- Rejestrowanie daty wpływu materiałów (jaki typ i jaka ilość) i wydań z magazynu,
- Możliwość robienia okresowych zestawień zamówień pod kątem jakie materiały i w jakiej ilości cieszą się największym zapotrzebowaniem z podziałem na poszczególnych przedstawicieli.
- Możliwości Rezerwacji materiałów na ważne kongresy, akademie itp. – Wyglądać miało by to tak że dostaję formularz zamówienia materiałów na kongres od managera, wczytuje go do bazy przez import i automatycznie blokuje mi program odpowiednie ilości. Dobrze byłoby żeby jakąś notatkę dodawał przy tych konkretnych pozycjach i najlepiej żeby można było ustawić aby przypominał automatycznie kilka dni przed kongresem o wysyłce tych że materiałów.
- Kalendarz z możliwością przypomnienia o ważnych sprawach, wysyłkach, kongresach – nie chcę o wszystkim pamiętać ;-D
[b]Formularz zamówień materiałów:[/b]
- Stworzony w excell lub Access
- Każdy z przedstawicieli dostanie całą listę materiałów znajdujących się w magazynie w pliku excell lub access (bez ilości jakie są na stanie) i fajnie było by żeby po wybraniu interesujących go pozycji materiałów (musi móc wybrać czy chce paczkę zbiorczą danej pozycji czy jakąś ilość pojedynczych sztuk) klikał przycisk „Generuj zamówienie” i wtedy Tworzył by się nowy formularz tylko z wybranymi przez niego pozycjami i datą np.: Jan_Kowalski_26.03.2010.
Jestem jeszcze zupełnie zielony z pakietu Office i tutaj moje pytanie czy da się utworzyć taki program (bazę danych) w excell lub Access bo nie chcę uczyć się jeśli się nie da. Jeśli się da to na jakim poziomie wymagana jest znajomość Excell lub Access? Czy Średnio zaawansowany czy trzeba być ekspertem? Poniżej przedstawiam tabelę, którą aktualnie posiadam i chciałbym zamienić na taka funkcjonalna bazę magazynową.
http://i39.tinypic.com/2qukd8l.jpg
Odpowiedzi: 3
Office to niby nie jest komercyjny ? (wiem, wiem, czepiam się)
Co do aplikacji o której marzysz, to ja tam widzę nie "formularze" ale pewne relacje, brak indeksu unikalnego i takie tam. Ponadto masz zamiar zrobić bazę działającą z "formularzami" zewnętrznymi, co znowu stwarza problemy czysto logistyczne (ot - choćby aktualizacja formularzy). Temat jest szeroki jak ocean, i moim zdaniem podpada pod to co opisałem jako wywarzanie drzwi do lasu.
Achh - zapomniałbym dodać, że niezależnie od tego czy wybierzesz Excela, czy (bardziej trafnie) Accesa - pozostanie i tak jeszcze kwestia oprogramowania tej bazy (stworzenia interfejsu dla relacji w bazie). To się da zrobić przy użyciu relacyjnej bazy danych, ale z analizami możesz mieć już problem.
Nie chcę programu komercyjnego bo są zbyt rozbudowane i zawierają dużo niepotrzebnych opcji - zupełnie mi zbytecznych. Poza tym nie chce żeby firma płaciła za licencję tylko sam chce podnieść swoje kwalifikacje i zaprojektować taki program. W czym najlepiej stworzyć taka funkcjonalną bazę? Jaka wersja office itp? Mam zamiar wybrać się na kurs i chciałbym się dowiedzieć czego mam się uczyć, na co zwrócić uwagę i czy w ogóle się da coś takiego zaprojektować.
Da się (choć im bardziej o tym myślę - tym więcej nasuwa mi się wątpliwości, ponieważ opis transakcji oraz wstawiona tabelka kompletnie nic tu nie wnoszą).
Zastanawia mnie tylko - po co wyważać drzwi do lasu, skoro mądrzy ludzie już napisali odpowiednie programy i skonfigurowali bazy danych.... (np.: http://www.dobreprogramy.pl/Programy-handlowe-i-magazynowe,Kategoria,Windows,15.html)