brak bezpośredniego dostępu do woluminu

Szukałem na forum ale nie znalazłem. Mój problem:
Mam fizycznie jeden dysk z dwoma partycjami.
Chciałem zrobić scandisc partycji C (systemowej XP)scandisc poinformował źe moźe to zrobić przy uruchomieniu komputera bo wtedy ma bezpośredni dostęp do woluminu. Przy uruchomieniu komputera Pojawia się scandisc i kończy pracę nic nie robiąc bo nie ma bezpośredniego dostępu do woluminu. Dalej uruchamia się xp. Drugą partycję D skanuje bez problemu.
Kiedyś jeszcze mając nt4 gdzieś to odklikałem i ruszyło. Teraz nie wiem. Dzięki.

Odpowiedzi: 10

Witam ponownie
Poprawiłem ścieźkę w rejestrze. Po kliknięciu w pomoc pokazuje śie klepsydra w kursorze na 1 sekundę i znowu nic.
Chyba dam sobie juź spokój z naprawianiem tej pomocy, bo mam jeszcze inne sprawy na głowie. Pozdrawiam i dziękuję EL NINO.
Piotrek_St
Dodano
07.12.2004 21:06:53
Upssss. Sorry. Umknal mojej uwadze "drobny" szczegol.

Wejdz do rejestru i w:
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionApp PathsHELPCTR.EXE
zmien sciezke dostepu z:
@="C:\WINNT\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpCtr.exe"

na:
@="C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpCtr.exe"

Bo masz chyba katalog systemowy – \Windows a nie \WinNT.
EL NINO
Dodano
07.12.2004 02:55:48
Ten plik tam był. Nadpisałem jeden z plików z poprzednich wersji w to miejsce. Kliknięcie w pomoc MENUSTART dało znów ten komunikat
Napisał mi, źe nie moźe tego pliku odnaleźć, i mam się upewnić, źe wpisana nazwa jest poprawna i spróbować ponownie. Teraz pozostaje pytanie gdzie nazwa tego pliku moźe być wpisana.
Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam
Piotrek_St
Dodano
07.12.2004 02:44:07
Z tego co widze, to %windir%/pchealth/helpctr/binaries/helpctr.exe
EL NINO
Dodano
07.12.2004 02:28:14
Przy instalacji C:Windowsinfpchealth.inf
Pozbierałem pliki te które chciał z podkatalogów Windows. Pomielił ale znowu nic.
Co ciekawe wydaje mi się, źe wszystko to co brakowało związane było z servpac2.
Po uzupełnieniu rejestru (ok) i ponownym restarcie komputera na kliknięcie w pomos z menustart brakuje mu pliku helpctr.exe. Ja nie wiem w którym katalogu ten plik powinien się znajdować. Pozdrawiam
Piotrek_St
Dodano
07.12.2004 02:09:58
Cos mi sie wydaje, ze masz wylaczona jakas usluge.

Sprobuj "naprawic" helpa tym plikiem .reg:
EL NINO
Dodano
07.12.2004 01:34:35
Dzięki za zainteresowanie.
Nawiązując do archiwum.
1:
Jak próbuję włączyć w services.msc to mam
Błąd 126. Nie moźna znaleźć określonego modułu.
2: Uruchomienie helpctr –regserver – nic się nie dzieje.
3. Podczas reinstalacji chce plik dataspec.xml z servis pack 2 a na tej płycie go nie ma
4. Uruchomienie SFC /Scannow daje: błąd 0x000006ba. Server RPC niedostępny. l.
Jak coś da się poradzić to będę wdzięczny.
PS. Szukałem tego teź na forum bo po co gadać dwa razy o tym samym ale nie znalazłem odpowiedzi
Pozdrawiam.
Piotrek_St
Dodano
07.12.2004 01:18:05
Kliknalem Szukaj (u gory), wpisalem "help" i wyskoczyl mi miedzy innymi moj "stary" post –> http://www.centrumxp.pl/forum/viewtopic.php?p=35363#35363

Nie "bawiles sie" jakims tweakerem ?
EL NINO
Dodano
07.12.2004 00:39:44
Ja kojarzyłem to z siecią, bo tak miałem kiedyś.
W kaźdym razie pomogło i tu ukłon.
Mam jeszcze inny "bajer".
Pomoc i obsługa techniczna windows nie działa. Klikam i nic. Tak samo podpowiedzi windows przy róźnych oknach. Nawet nie wiem w którym momencie mogło się to rozsypać. Ale z tym moźna źyć bo Forum pomaga skuteczniej.
Piotrek_St
Dodano
06.12.2004 23:53:12
Uruchom komputer z plyty XP, wejdz do konsoli i w linii polecen wpisz "chkdsk /f" lub "chkdsk c: /f"
EL NINO
Dodano
06.12.2004 22:32:14
Piotrek_St
Dodano:
06.12.2004 21:41:38
Komentarzy:
10
Strona 1 / 1