Witam
Jestem początkujący na tym forum więc proszę o wyrozumiałość!!
Otóż mam pewien problem posiadam laptopa panasonic CF-28 z orginalnie zainstalowanym windowsem XP.
Ostatnio pokusiłem się o instalację Visty na innej partycji tego samego dysku no i się udałol bez większych problemów, ale po instalacji zaczeły się problemy ze sterownikami grafiki itp. więc chciałem odinstalować VISTE.
USUNOŁEM wszystkie pliki Visty z partycji gdzie była zainstalowana, ale podczas rozruchu włącza się menadżer urządzeń i pyta jaki system wybrać? domyślnie ustawione jest na -Vista, trzeba manualnie przejść na -wcześniejsza wersja systemu Windows.
[b]TERAZ MOJE PYTANIE JAK USUNĄĆ TEN WPIS ABY LAPEK STARTOWAŁ Z WINDOWS XP??[/b]
Dodam jeszcze że w pliku boot uruchamianie systemu mam taki wpis chyba ok?
[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
pomoże ktoś??
Odpowiedzi: 5
Jest jeszcze jedna możliwość i to najprostsza: Vista BootPro. Format partycji po Viście i w/w programik sprawę załatwią :mryellow: i nic nie trzeba kombinować.
Wystarczy odbudować MBR i po sprawie.
Można to zrobić na kilka sposobów zależy od wiedzy i możliwości tech.
1. pendrive bootowalny z systemem i np. Partition Table Doctor
2. Możesz też odpiąć dysk i podpiąć go do innego kompa i z jego poziomu naprawić ten problem.
To tylko 2 możliwości generalnie nie jest to trudne ale napewno wykonalne.
I jeśli Twój pendrive można partycjonować.
Bo nie każdy można.
Jak nie masz napędu CD/DVD to możesz zrobić sobie boot'owalnego pendrive z Windows'em XP i w ten sposób naprawic problem. Oczywiście jeżeli Twój laptop obsługuje boot'owanie z USB.
To nie jest kwestia pliku lecz zawartości sektora rozruchowego na dysku.
Płyta z instalatorem XP do napędu, uruchom go, tam, gdzie trafisz na okno z opcjami wyboru, wybierz R i wejdź do konsoli.