siec router

witam, otoz potrzebuje pomocy w temacie sieci przez router - jestem zielona wtym temacie takze prosze lopatologicznie;p mam zrobiona siec na 3 kompy - 2 z nich maja system xp i jeden viste... mam tez router asmaxa (nie pamietam jaki model), internet mam neostrade ale od kiedy mam router nie uzywam w ogole ani modemu od neo ani zadnych sterow od niej wszytsko bylo zrobione i dzialalo w porzadku - do dzisiaj... na komputerze matce czyli tym do ktorego kiedy byla podlaczona neo robilam formata - wszytskich dyskow wiec komp jest "goly" i nie dziala mi tam net! karta sieciowa jest zainstalowala drivery do niej takze a net nie dziala tzn tak jakby router w ogole nie widzial tej karty sieciowej:(( dlaczehgo?? co zrobic?? myslalam ze jesli zrobie formata potem zainstaluje drivery do karty to bedzie wszytsko dzialalo - bo przeciez nie robilam reseta routera a wszytkie info dot kompow w sieci sa zapisane w routerze - i fakt na 2 pozostalych kompach siec dziala wszytsko jest ok tylko na tym formatowanym dzisiaj nie dziala...i nie wiem co mam zrobic:((( probowalam z kreatora sieci bezprzewodowej utworzylam siec wpisalam nazwe klucz (taki ktory byl i ktory dziala na 2 pozostalych kompach) szyfrowanie WPA i nic... nadal karta sieciowa jakby nie odpowiada... klikajac w jej ikonke pojawia mi sie okienko a w nim pusto - wczesniej jak klikalam w ikone katy sieciowej to wyskakiwalo mi okienko i tam po kiliu chwilach laczyl sie net nic nie musialam wpisywac ani nic wszytsko szlo automatycznie... zakrecilam to troche ale nie wiem jak to inaczej wytlumaczyc mam nadzieje ze ktos zrozumie o co chodzi i jakos mi pomoze... bo naprawde nie mam pojecia jak to naprawic :( wczesniej siec robilam z kims i w sumie to ten ktos mial wieksze pojecie o tym niz ja no i tertaz mam problem...:(( dodam jeszcze ze karta sieciowa to realtek i kompa matka na ktorym wystepuje opisany problem ma system xp home edition z service pack 2.... z gory dziekuje za szybkie odpowiedzi pozdraiwam