rękojmia za buty
Witam! Chciałam zapytać o pewną sprawę. Kupiłam buty tekstylne do szkoły. W sklepie wydawało mi się źe rozmiar jest dobry. Po przyjściu do domu i ponownym przymierzeniu i chodzeniu okazało się, źe bolą mnie palce, bo buty są jednak za małe. Na drugi dzień sprzedawca nie chciał zwrócić pieniedzy, bo podobno nie ma takiego obowiązku.Na drugie buty nie mam kasy. Słyszałam źe konsument ma prawo zwrócić towar w ciągu 7 dni, nawet wtedy gdy nie ma wad. Czy mam rację. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Ewunia :D
Ewunia :D
Odpowiedzi: 16
Te 10 dni obowiazuje wtedy i tylko wtedy gdy towar nie ma śladów uźywalności, zapakowany jest w orginalne opakowanie.
W kwestii 10 dni napisałem źe nie jestem przekonany, a Mango oglądał nie będę.
I własnie Mango to "sprzedaź wysyłkowa" – choć zamawiać moźna na róźne sposoby.
Trudno zaś do takiej kategorii zaliczyć np. komputronik – mimo przyjmowania zamówień przez sieć – i to wcale nie dlatego, źe istnieje fizyczny sklep tej firmy.
I własnie Mango to "sprzedaź wysyłkowa" – choć zamawiać moźna na róźne sposoby.
Trudno zaś do takiej kategorii zaliczyć np. komputronik – mimo przyjmowania zamówień przez sieć – i to wcale nie dlatego, źe istnieje fizyczny sklep tej firmy.
Rebe:arcymag – niby prawda to co napisałeś, ale "sprzedaź wysyłkowa" nie jest pojęciem toźsamym z "zakupami przez internet".
PS.
Tych 10 dni teź bym taki pewien nie był.
takie informacje wraz z cytatami kodeksu prawa cywilnego uzyskałem na forum z poradami prawnymi.
arcymag – niby prawda to co napisałeś, ale "sprzedaź wysyłkowa" nie jest pojęciem toźsamym z "zakupami przez internet".
PS.
Tych 10 dni teź bym taki pewien nie był.
PS.
Tych 10 dni teź bym taki pewien nie był.
Towar moźna zwrócić tylko i wyłącznie jeźeli ma wady ukryte lub jest niezgodny z tym co oferował sprzedawca. Tylko przy zakupach wysyłkowych np przez internet bądź tv market obowiązuje 10 dniowa rękojmia z tytułu tego źe kupujący nie widzi bespośrednio kupowanego towaru, i moźna towar zwrócić bez podania przyczyny. Coćby dlatego warto kupować przez internet. :)
Towar moźna zwrócić tylko i wyłącznie jeźeli ma wady ukryte lub jest niezgodny z tym co oferował sprzedawca. Tylko przy zakupach wysyłkowych np przez internet bądź tv market obowiązuje 10 dniowa rękojmia z tytułu tego źe kupujący nie widzi bespośrednio kupowanego towaru, i moźna towar zwrócić bez podania przyczyny. Coćby dlatego warto kupować przez internet. :)
Kochani – ani rękojmia/zgodność towaru z umową, ani gwarancja ( kwestię paragonu pomijam ). Najzwyczajniej w świecie – widziały gały co brały.
Towar jest "sprawny" i jeźeli sprzedawca ma w nosie "rzetelność kupiecką" to moźna się do imentu bawić, a efektu nie będzie.
Towar jest "sprawny" i jeźeli sprzedawca ma w nosie "rzetelność kupiecką" to moźna się do imentu bawić, a efektu nie będzie.
cybull:przepisy rękojmi i gwarancji a co za tym idzie reklamacji są objete nie tylko przepisami krajowymi ale i w tej chwili unijnymi.
Od pewnego czasu nie ma juź rękojmi. Towar moźna zwrócić w okresie do 2 lat na podstawie przepisu o niezgodności towaru z umową. Gwarancji natomiast udziela producent i tutaj sprzedawca moźe się wypiąć. W opisanym przypadku liczyć moźna jedynie na dobrą wolę sprzedawcy.
klonpiotr:mogłaby mieć nawet paragon ,ale mogła przy kasie wisieć karteczka: "po odejściu od kasy reklamacji nie uznajemy" i ***.
tak to juź jest z babami ............... :wink:
bzdury gadasz
przepisy rękojmi i gwarancji a co za tym idzie reklamacji są objete nie tylko przepisami krajowymi ale i w tej chwili unijnymi. Karteczka moze sobie wisieć ale nie dotyczy ona towaru tylko np.wydawanej reszty.
Niestety podstawą reklamacji jest paragon z kasy, bez tego masz małe szanse ze coś uzyskasz.
polecam lekturę http://wiih.szczecin.uw.gov.pl/wiih1/konsum.html
mogłaby mieć nawet paragon ,ale mogła przy kasie wisieć karteczka: "po odejściu od kasy reklamacji nie uznajemy" i ***.
tak to juź jest z babami ............... :wink:
tak to juź jest z babami ............... :wink:
moze wystarczy paznokcie obciąc :D
A tak na powaznie bez paragonu to nie wróze rewelacji
A tak na powaznie bez paragonu to nie wróze rewelacji
reklamacja powinna sie odbyc, ale w tym przypadku chyba ci sie to nie uda
No to na szczescie pozostaje Ci liczyc.wilukce:a paragonu nie mam
Dzieki za pocieszenie :D pojde jeszcze raz....z psem 8) a paragonu nie mam, ale nie o to chodzi. Towar byl w 100% dobry tylko mi nie pasowal, wiecie.....ale dzieki serdeczne :D
kietek:Masz paragon? Jak tak to sprzedawca moze cie w dupe pocalowac a jak nie chce przyjac tych butow to postrasz go jakimis organizacjami ;)
O ile osoba, która zwraca towar na gwarancji będzie tego chciała :) :mrgreen:
Jak juź mówiłem... musi przyjąć zwrot ;)
Masz paragon? Jak tak to sprzedawca moze cie w dupe pocalowac a jak nie chce przyjac tych butow to postrasz go jakimis organizacjami ;)
Strona 1 / 1