Realtek AC97 - niska jakość nagrywanego dźwięku

Chciałbym prosić o pomoc kogoś, kto zna się na kartach dźwiękowych, w szczególności na rozwiązywaniu problemów z nimi związanych. Mam mianowicie kartę dźwiękową Realtek AC97, dość leciwą, bo już sześcioletnią. Mam z nią problem, który objawia się tym, że nagrywany dźwięk - obojętnie czy z mikrofonu czy z wejścia liniowego - ma fatalną jakość, zbliżoną do telefonicznej (wszystkie wysokie tony są wycięte). Pomaga co prawda jej wyłączenie i ponowne włączenie bądź odinstalowanie i zainstalowanie na nowo sterowników, jednak przy następnym uruchomieniu problem powraca. Orientuje się ktoś, co może być tego przyczyną? Szczerze to z chęcią wyrzuciłbym to karcisko przez okno... gdyby nie integracja z płytą główną... System to Windows XP SP3. Próbowałem coś pokombinować z ustawieniami zaawansowanymi, jednak w panelu sterowania w opcjach nagrywania dźwięku przycisk "Zaawansowane" jest nieaktywny.

Odpowiedzi: 1

Sprzęt ma prawo zawodzić. Oprogramowanie również. W tym i system. Możesz też wydać marne 20 czy 30 zł. na inna leciwą kartę (SoundBlaster dowolnego wydania), wstawić ją w kompa, Realtec wyłączyć w biosie i zrobić test kontrolny. Integracja z płytą to przeszkoda, przy chęci wyjęcia jej z kompa, ale nie przy wyłączeniu jej z systemu.
XanTyp
Dodano
11.02.2010 22:26:20
ivellios
Dodano:
11.02.2010 19:23:45
Komentarzy:
1
Strona 1 / 1