program c++
Witam.
Potrzebuje napisac program w c++ ktory sprawdzi ktora z podanych liczb jest najmniejsza.
Dane wejsciowe to 4 liczby (bez zera, ulamkow)
zrobilem cos takiego, ale podaje dobry wynik tylko wtedy gdy pierwsza liczba jest najmniejsza, przy 2,3,4 nic nie wyswietla.
Gdzie mam blad ? Czego brakuje ?
z gory dzieki za pomoc...
Potrzebuje napisac program w c++ ktory sprawdzi ktora z podanych liczb jest najmniejsza.
Dane wejsciowe to 4 liczby (bez zera, ulamkow)
zrobilem cos takiego, ale podaje dobry wynik tylko wtedy gdy pierwsza liczba jest najmniejsza, przy 2,3,4 nic nie wyswietla.
Gdzie mam blad ? Czego brakuje ?
#include
#include
using namespace std;
int main()
{
int a,b,c,d;
cout <
cin >> a;
cout <
cin >> b;
cout <
cin >> c;
cout <
cin >> d;
if (a
if (a
if (a
cout <<
else
if (b
if (b
if (b
cout <<
else
if (c
if (c
if (c
cout <<
else
if (d
if (d
if (d
cout <<
cin.ignore();
getchar();
return 0;
}
z gory dzieki za pomoc...
Odpowiedzi: 20
Zainteresuj się ASCII Tables.
Mam taki problem
potrzebuję sprawdzić kiedy z klawiatury są wpisywane litery, cyfry, znaki oraz spacja. Jakiego warunku uźyć w if....do sprawdzenia czy wprowadzony znak to spacja?
potrzebuję sprawdzić kiedy z klawiatury są wpisywane litery, cyfry, znaki oraz spacja. Jakiego warunku uźyć w if....do sprawdzenia czy wprowadzony znak to spacja?
case 4 :
break ;
jeszcze krótszy i ładniejszy.
break ;
jeszcze krótszy i ładniejszy.
Nawyk moźe brzydki, ale w tym przypadku sposób ten jest najprostszy, a kod jest krótki więc nie staje się mało czytelny. [/list]
Neo_shadow:
goto koniec;
koniec:
Bardzo brzydki nawyk – program staje sie nieczytelny.
#include
#include
using namespace std;
int main()
{
int a, b, c, d, e, polek, polep, obwod;
int i=1;
while(i=1)
{
cout <
cout <
cin >> a;
switch(a){
case 1:
cout <
cin >> b;
polek = b*b;
cout <<<
break;
case 2:
cout <
cin >> c;
cout <
cin >> d;
polep = c*d;
cout <<<
break;
case 3:
cout <
cin >> e;
obwod = 2*e + 2*e;
cout <<<
break;
default:
cout<
goto koniec;
break;
}
koniec:
cout<<
cout<<
cout<
cin>>i;
cout<
if (i!=1)break;
if (i!=1 && i!=0)
i=0;
}
}
Dziady oczywiście w cudzysłowie były – podałem za Bobim. Oczywiście źe w celach domowych (nauka). Całą procedurę rejestracji i odebrania kluczy do programu załatwiłem bardzo szybko, ok pół godzinki. Dziwne dlaczego tak długo to trwa w twoim przypadku.
Bobi:
"Dziady" to ja napisałem pierwszy, wcale nie w odniesieniu do utworu Mickiewicza :wink:
To czuj sie upomniany ;) .
Bobi:
Owszem trzeba się zarejestrować i to zrobiłem, ale jak klucza nie było tak nie ma. Czekam juz chyba z miesiąc albo lepiej.
Bo nie wystarczy sie zarejestrować – jeszcze trzeba go sobie wysłać ;)

Bobi:
Co do uźywania za free to chyba tylko dla celów domowych, a nie komercyjnych, zgadza się?
Tak.
"Dziady" to ja napisałem pierwszy, wcale nie w odniesieniu do utworu Mickiewicza :wink:
Owszem trzeba się zarejestrować i to zrobiłem, ale jak klucza nie było tak nie ma. Czekam juz chyba z miesiąc albo lepiej.
Co do uźywania za free to chyba tylko dla celów domowych, a nie komercyjnych, zgadza się?
Owszem trzeba się zarejestrować i to zrobiłem, ale jak klucza nie było tak nie ma. Czekam juz chyba z miesiąc albo lepiej.
Co do uźywania za free to chyba tylko dla celów domowych, a nie komercyjnych, zgadza się?
jackow:
Przyślą "dziady" klucza do wersji personal, wystarczy się zarejestrować i moźna uźywać za free.
Co do uźywania za free to bym z licencją sie zapoznał.
Aaa i 'dziady' to określenie nie na miejscu. Wiec racz pisać nazwę firmy.
w instrukcji if...else tylko jedna instrukcja jest wykonywana przy warunku prawdziwym i tylko jedna przy warunku nieprawdziwym. Jeśli masz więcej niź jedną instrukcję to w klamry je. co do pierwszego programu zamiast pisać:
if a>b
if a>c
....
to chyba lepiej
if (a>b && a>c && a>d)...
w tym wypadku && – and
Przyślą "dziady" klucza do wersji personal, wystarczy się zarejestrować i moźna uźywać za free.
if a>b
if a>c
....
to chyba lepiej
if (a>b && a>c && a>d)...
w tym wypadku && – and
Przyślą "dziady" klucza do wersji personal, wystarczy się zarejestrować i moźna uźywać za free.
Nie spieram się bo masz sporo racji, zawsze to lepiej dać w klamrach choćby ze względu na przejrzystość.
Duźo od kompilatora zaleźy to równieź prawda, niektóre to puszczą, np. staruśki Borland (do nowszego klucza nie chcą przysłac dziady, a DevC++ się cos wykłada)
Nie będę się wymądrzał bo programować dopiero tak naprawdę zaczynam :P
Duźo od kompilatora zaleźy to równieź prawda, niektóre to puszczą, np. staruśki Borland (do nowszego klucza nie chcą przysłac dziady, a DevC++ się cos wykłada)
Nie będę się wymądrzał bo programować dopiero tak naprawdę zaczynam :P
MetaVirus:
ale case to nie pętla
:)
Ale wykonywane są instrukcję – lepiej dać klamerki.
gusioo:
Bobi:
P.S. Przeglądam sobie teraz kilka kursów i ani widu ani słychu źeby w trzeba było instrukcje case'ów w klamrach podawać.
No popatrz sie – a jak masz wiecej niź jedną instrukcję w pętli, a nie dasz klamer (nie 'zgrupujesz ich') to kompilator wykona, ale tylko pierwszą instrukcje.
ale case to nie pętla :)
Bobi:
*** tam gusioo, ja zawsze mam takiego pecha, źe u mnie działa czyli oblicza to co chcę.
Przed chwilą wrzuciłem ten swój program do kompilatora i ruszył bez pierdnięcia.
Wiadać kompilator masz pobłaźliwy. G++ tego nie łykło.
Bobi:
P.S. Przeglądam sobie teraz kilka kursów i ani widu ani słychu źeby w trzeba było instrukcje case'ów w klamrach podawać.
No popatrz sie – a jak masz wiecej niź jedną instrukcję w pętli, a nie dasz klamer (nie 'zgrupujesz ich') to kompilator wykona, ale tylko pierwszą instrukcje.
Bobi:
*** tam gusioo, ja zawsze mam takiego pecha, źe u mnie działa czyli oblicza to co chcę.
Przed chwilą wrzuciłem ten swój program do kompilatora i ruszył bez pierdnięcia.
Wiadać kompilator masz pobłaźliwy. G++ tego nie łykło.
Bobi:
P.S. Przeglądam sobie teraz kilka kursów i ani widu ani słychu źeby w trzeba było instrukcje case'ów w klamrach podawać.
No popatrz sie – a jak masz wiecej niź jedną instrukcję w pętli, a nie dasz klamer (nie 'zgrupujesz ich') to kompilator wykona, ale tylko pierwszą instrukcje.
*** tam gusioo, ja zawsze mam takiego pecha, źe u mnie działa czyli oblicza to co chcę.
Przed chwilą wrzuciłem ten swój program do kompilatora i ruszył bez pierdnięcia.
P.S. Przeglądam sobie teraz kilka kursów i ani widu ani słychu źeby w trzeba było instrukcje case'ów w klamrach podawać.
Przed chwilą wrzuciłem ten swój program do kompilatora i ruszył bez pierdnięcia.
P.S. Przeglądam sobie teraz kilka kursów i ani widu ani słychu źeby w trzeba było instrukcje case'ów w klamrach podawać.
liczylo dobrze ino ze jak okularow nie mialem i jakos zle widzialem :P jescze raz dzieki za pomoc.
Odezwe sie za tydzien w niedziele wieczorem :mrgreen:
Odezwe sie za tydzien w niedziele wieczorem :mrgreen:
tacy windowsy pisza i duzą kase za to biorą gusioo :wink: :wink:
Mój bład a raczej skleroza i pośpiech ze o klamrach zapomniałem.
Tak nawiasem mówiąc to u mnie wszystko działało jak naleźy gieras. Bo przed daniem ci kodu sprawdziłem jego poprawność, więc niewiem dlaczego u ciebie cały czas liczyło pole kwadratu.
Mój bład a raczej skleroza i pośpiech ze o klamrach zapomniałem.
Tak nawiasem mówiąc to u mnie wszystko działało jak naleźy gieras. Bo przed daniem ci kodu sprawdziłem jego poprawność, więc niewiem dlaczego u ciebie cały czas liczyło pole kwadratu.
Bobi ale źes baboli narobił
Gieras teraz działa.
Kurna teraz zauwaźyłem, źe jakoś po łebkach sie uczyta, bo po case jak jest kilka instrukcji wymagane są klamry {} , a potem tacy Windowsy piszą :lol: ;)
Adik – ciebie teź to sie tyczy ;)
#include
using namespace std ;
int main()
{
int pole_kwadratu;
int pole_prostokata;
int obwod_kwadratu;
int znak;
int a;
int b;
system("clear") ;
cout <<
cout <<
cout <<
cin >> znak;
switch (znak)
{
case 1 :
{
cout <<
cin >> a;
pole_kwadratu = a*a;
cout <<<
break;
}
case 2 :
{
cout <<
cin >> a;
cout <<
cin >> b;
pole_prostokata = a*b;
cout <<<
break;
}
case 3 :
{
cout <<
cin >> a;
obwod_kwadratu = 4*a;
cout <<<
break;
}
default :
cout <<
}
return 0;
}
Gieras teraz działa.
Kurna teraz zauwaźyłem, źe jakoś po łebkach sie uczyta, bo po case jak jest kilka instrukcji wymagane są klamry {} , a potem tacy Windowsy piszą :lol: ;)
Adik – ciebie teź to sie tyczy ;)