Problem z wydajnościa

Mam dość dziwny problem, nawet nie wiem gdzie go umieścić na forum Otóż problem występuje z gra (ale to chyba wina sprzętu) Mam strasznie słabą wydajność w grze lineage2-interlude Gra ma wymagania 800mhz 256 gf2 32 mb a umnie tnie się niemiłosiernie Na początku myślałem że to k.graf fx5200 jednaj po zmianie karty na 7600gs (nie zauważyłem znacznej poprawy) problem dalej występuje także na karcie rodeon2600xt Moja konfiguracja to celeron 3,06 1gb ramu 400mhz cl3 Rodeon hd2600xt 512mb gddr3 800/700 płyta msi pm8m3-v Próbowałem rożnych sterowników do k.graf zaktualizowałem sterwoniki do płyty i dalej nic :/ ale w inncyh grach jest lepiej Odpalam bioshocka i moge pograć na low 10xx na 786 albo 800x600 na medium wynik w 3d marku 03 11000pkt wiec tez w normie pomóżcie proszę ps nie chodzi mi o przycinanie ze względu na ładownie danych, są to typowe objawy nie wydolności karty lub procka ale gra jest oparta na silniku unreala wiec sam nie wiem

Odpowiedzi: 3

Jest trochę lepiej po całkowitej reinstalcji Windowsa i zerowaniu hdd nie jest tow ina łącza bo gra nie ma lagów ani ścin z tym związanych(w tej grze bardzo sie rzucają lagi od serwera) pozatym pingi mam 10-40 wiec jest zajebiście czy da się wymusić aby gra wykorzystywała więcej wolnego ramu zamiast jechać część danych z dysku??
misiek440@wp.pl
Dodano
15.03.2008 12:15:30
  • Endrju 17.03.2008 08:21:37

    [quote=misiek440@wp.pl] czy da się wymusić aby gra wykorzystywała więcej wolnego ramu zamiast jechać część danych z dysku??[/quote] Niby mógłbyś ograniczyć plik wymiany, ale nie wiem czy nie odniosłoby to skutku odwrotnego. Spróbować możesz, bo jest to proces odwracalny. Nie wykluczone, że gra jest tak napisana, aby właśnie z niego korzystała. Poczytaj na Necie o RAM, pliku stronicowania i jego optymalizacji np. na http://www.agavk.p9.pl/strony/xp_ram_03.php jest garść info w temacie.

Z tego co widać w Necie ta gra jest sieciowa [chyba, że można w nią grać lokalnie z komputerem, wtedy pierwsza część tego posta ne ma zastosowania]. Może więc problem leży w łączu tzw. lagi czyli zacięcia i zwisy gry wynikające zwykle ze słabej jakości łącza [przeważnie dot. radiowego] co sprawdzisz poleceniem ping. Wynik powyżej 150ms sugeruje to co napisałem powyżej. Lub po prostu masz je za wolne [w grach sieciowych ważniejszy jest upload czyli wysył. Wartość uploadu mniejsza niż 128kb raczej wyklucza możliwość płynnego grania w większości współczesnych gier sieciowych, ale czasem i ta wielkość jest niewystraczająca. Wyłączenie np. Skype podczas grania w sieci. jeśli potrzebny inny komunikator to jest taki zużywający niedużo łącza, Teamspeak bodaj - spytam w razie co swojego "grajka" w domu. Ze spraw nie związanych z siecią. Może brak lub zbyt mały plik wymiany - niektóre gry mimo wydawałoby się sporej ilości RAM-u wymagają go. Wyłączenie zbędnych aplikacji, które korzystają z mocy obliczeniowej procesora i pamięci. A te stery po poprzednich kartach grafiki odinstalowane [włącznie z tymi od zintegrowanej jeśli kiedykolwiek z niej korzystałeś]. Gra chodzi z płytą? Jak tak, to może szwankuje odczyt z DVD/CD, poczyścić należałoby napęd(y). Tyle na razie.
Endrju
Dodano
14.03.2008 08:28:16
nikt nie ma pojęcia :/ dodam że zachowuje sie to jakby gra nie wykorzystywała mocy obliczeniowej karty
misiek440@wp.pl
Dodano
13.03.2008 17:08:26
misiek440@wp.pl
Dodano:
13.03.2008 14:17:51
Komentarzy:
3
Strona 1 / 1