Komp nie widzi połówki Ram–u!

Jestem laikiem w sprzęcie więc proszę o wyrozumiałość. Pisałem post na podobny temat,jednak tam się pomyliłem i wprowadziłem odpowiadających w błąd. Napisałem wtedy, źe dokupiłem do 196 MB(64+128) kość 128 MB i po jej włoźeniu nie widzi starej kości 64 MB a to nieprawda bo komp nie widzi poprostu połowy nowej 128 MB. Jakich firm ta pamięć jest czy jakiś bliźszych danych nie znam. Tylko tyle źe są 133 MHz.Mam płyte główną Solteka SL–67EB. Co to moźe być i czy da się to jakoś naprawić?
Dzięki za pomoc! :)
PS.Sorki za wprowadzenie wcześniej w błąd odpowiadających na stary post :(

Odpowiedzi: 6

Bardzo moźliwe. Tak jak pisałem, nie widziałem opisu tej płyty. Ale tak czy siak, problem w 'bankowaniu' leźy.
SLAY3R
Dodano
11.09.2004 00:11:08
SLAY3R:
Przypuszczalnie (nie mogłem znaleźć takiego modelu na stronie solteka) twoja płyta nie obsługuje 'dwustronnych' układów pamięci. Wymień tą kość na 'jednostronną' (kostki pamięci z jednej strony układu).

Ja jednak myślę (mogę sie mylić) , źe kupił jednostronną i dlatego ma problem.
Ta płyta to BX i większości wypadków obsługuje poprawnie dwustronne ramy z wyjątkiem tego co Rebe napisał , a mianowicie producent obsługę banków mógł zapodać inną.
Jedyne wyjście oddać kość, ale przed tem popróbować ją w róźnych konfiguracjach z tą 64MB, jest mała szansa źe w którejś będzie widoczny cały RAM
Seeker
Dodano
10.09.2004 20:28:41
"Przejdź się" na forum jamy mastaha i zobacz hasło typu "bankowanie" – dział pewnie hardware.
Powinieneś się odczytać tego o czym wyźej pisano , tyle źe ze szczegółami.
Rebe
Dodano
10.09.2004 19:10:29
Dodam zrzut z ekranu z SiSoft Sandry, moźe to coś pomoźe?
lemar
Dodano
10.09.2004 17:53:58
Poza zmianą układu – czyli tym co SLAY3R proponuje – nie. Teoretycznie mozesz trafić na kość identycznie "na oko" zorganizowaną, a działającą, ale najprościej jednak kupić z kostkami rozmieszczonymi inaczej niź na tej Twojej jedno/dwustronnie.
Rebe
Dodano
10.09.2004 15:43:48