dużo obrazków i program muli

Witam jestem dosyć początkujący w programowaniu w języku C# ale mam do zrobienia projekt. Zrobiłem grę arkanoid i teraz zacząłem upiększać ją grafiką. Problem zaczął się po tym jak bloczki dostały swoje bitmapy. Bloczki są rysowane przy każdym cyknięciu zegara. Rysuje je w ten sposób: [code] bmp = new Bitmap(WindowsFormsApplication2.Resource1.block1); g.DrawImage(bmp, x,y);[/code] Przy jednym bloczku wszystko ładnie śmiga ale jak bloczków jest 10-30 to już się nie da grać. Paletka chodzi płynnie bloczki ładnie zmieniają kolory (bitmapy) natomiast piłka strasznie wolno zaczyna lecieć. Zegar mam ustawiony na 10ms i prędkość piłki na 5 (przesuwa się 5px przy każdym cyknięciu zegara)

Odpowiedzi: 1

Po pierwsze muszę stwierdzić, że popełniłeś wielki błąd wybierając dla Twojego projektu niewłaściwą technologię. Windows Forms jest przeznaczone raczej do tworzenia GUI dla aplikacji użytkowych, a nie gier z płynnymi animacjami! Proponuję 3 rozwiązania: 1. Jeśli chcesz koniecznie chcesz pozostać przy WinForms, ustaw zegar na jakieś 200 ms (albo nawet więcej w razie potrzeby) i dobierz odpowiednio większą prędkość piłki. Gra nie będzie działać płynnie, ale przecież nie ma co się spodziewać cudów. 2. Przejdź na WPF - będziesz miał do dyspozycji specjalny mechanizm do realizowania płynnych animacji. 3. Przejdź na XNA Game Studio 4.0, które jest przeznaczone specjalnie do tworzenia gier lub aplikacji multimedialnych.
BlaSOFT
Dodano
04.03.2011 19:39:12
Fist
Dodano:
12.01.2011 11:09:47
Komentarzy:
1
Strona 1 / 1