Czy da radę to zrobić w Wordzie????

Witam. Chciałbym zrobić dokument w Wordzie, który współpracowałby z bazą danych, pobierał z niej odpowiednie dane (po ich wybraniu) i pozycjonował właściwie w dokumencie, aby możnabylo te dane wydrukować na formularzu który ma wykropkowane puste miejsca?? Mam nadzieję że w miare zrozumiale się wyraziłem. Proszę znawców tematu o pomoc, będę bardzo wdzięczny.

Odpowiedzi: 9

Witam. Gryfus, oczywiście jestem zaintersowany Twoim dziełem :). Byłbym wdzięczny za pliki polecenia, proszę o wysyłkę na adres: danek13@wp.pl lub d.karkoszka@esw.pl. Z góry dzięki.
osulivan
Dodano
29.04.2009 16:54:28
Jeszcze raz przeczytałem dokładnie o co ci chodzi. Da radę tak zrobić. Z mojego pliku należałoby usunąć cały tekst "nieedytowalny", a pozostawić same pola z bazy danych. Pola te trzeba będzie umieścić tylko w odpowiednich miejscach pliku wordowego, tak aby podkładając jako "czystą kartkę" twój formularz polecenia drukarka zapełniała puste wykropkowane rubryki. Na pewno trzeba będzie poświęcić na to trochę czasu, który zwróci się z nawiązką, bo nie będziesz już tego wypisywał długopisem. U nas w pracy mamy elektroniczny cały formularz, czyli wszystko (tekst formularza + jego wypełnienie robimy w wordzie). Usprawnia to pracę ponieważ do drukarki wkładasz czystą jak łza kartkę, a wyciągasz gotowe polecenie. Może i u ciebie można by zastosować takie rozwiązanie. Pozdrawiam!!!
gryfus
Dodano
21.04.2009 23:22:13
Witam! Pracuję w oddziale elektrycznym Lubelskiego Węgla Bogdanka SA i też piszę polecenia pisemne. Oglądałem twoje załączniki i te druki są podobne do tych które ja wypełniam. Usprawniłem sobie wypełnianie tych papierów tworząc bazę danych w ACCESSIE czy jak on się tam nazywa. Później stworzyłem dokument w Wordzie korzystający z tej bazy danych. ACCESS umożliwia dodawanie do tej bazy nowych elementów np. kolejny pracownik, kolejny poleceniodawca itp. Word z kolei tworzy ten dokument który się drukuje. Jeżeli jesteś zainteresowany wyślę ci na e-mail moje pliki. Patrząc po twoich załącznikach baza danych będzie wymagała niewielkich modyfikacji. To samo dotyczy pliku Worda. Przeróbka będzie pewnie prostsza niż tworzenie podobnego zestawu od nowa. Mój e-mail gryfus102@tlen.pl. Skrzynkę przeglądam w miarę wolnego czasu więc może nastąpić kilkudniowa zwłoka w odpowiedzi. Pozdrawiam!
gryfus
Dodano
21.04.2009 22:57:21
Witam. Dziękuję za podpowiedzi, szczególnie za link do tworzenia formularzy w wordzie. Oto moje druki, które chciałbym uzupełniać komputerowo: http://www.klub-billa.cba.pl/galeria/polecenie_pisemne_oryginal.JPG http://www.klub-billa.cba.pl/galeria/polecenie_pisemne_kopia.JPG Czynności wykonywane w zakładzie (miejsca wykonywania pracy, środki i warunki bezpiecznego wykonania pracy) powtarzają się cyklicznie i dlatego chciałbym zrobić bazę danych dla pól formularza i stamtąd odpowiednie wpisy wybierać (miejsc jest ok. 1000 sztuk czyli byłoby ok. tysiąc pozycji w bazie). Ktoś wspominał o wykonaniu tego w Excelu, prosiłbym o nakreślenie lub przykład jak możnabyłoby to zrobić. Proszę ponownie o pomoc. P.S. Jeśli skany się nie otworzą bezpośrednio z linków, proszę je przekopiować do nowego okna przeglądarki.
osulivan
Dodano
18.03.2009 11:33:36
[url=http://www.gohha.com/stronka/tutoriale/word/formularze/formularze.html]Formularz, lista rozwijalna[/url]
piotr1958
Dodano
12.03.2009 11:24:19
A czy nie łatwiej jest stworzyć taki formularz w wordzie. Bo z tego co zrozumiałem to masz gotowe druki które wkładasz do drukarki. Jak chcesz to wrzuć skan takie formularza to coś pokombinuje.
pulkownik
Dodano
11.03.2009 13:32:16
Nie wiem jak wygląda korespondencja seryjna, ale możesz coś takiego zrobić w Excelu. Musiałbyś odpowiednio sformatować jeden arkusz (na wzór pisma w Wordzie), a w drugim stworzyć tabelki z odpowiednimi wpisami (lista pracowników, miejsce wykonania prac, itp.). Następnie w pierwszym arkuszu zrobić kontrolę poprawności danych, zezwalając na wpisywanie w odpowiednich polach tylko danych z odpowiadających im tabel. Wtedy zamiast wpisywać wszystko ręcznie możesz wybierać informacje z rozwijanych menu.
poziom
Dodano
10.03.2009 21:59:21
Napiszę może bardziej szczegółowo co chciałbym zrobić. Pracuję w zakładzie energetycznym gdzie wykonywane są prace na tzw. polecenie pisemne (w związku z zagrożeniem zdrowia i życia pracowników wykonujących tego typu pracę). Polecenie pisemne to druk, który wypełniam ręcznie. Druk jest w dwóch egzemplarzach, oryginał i kopia. Druk ma wiele rubryk do wypełniania, między innymi: imię i nazwisko poleceniodawcy, numer kolejny polecenia, imię i nazwisko kierującego zespołem, czynności do wykonania, miejsce wykonania tych czynności, sposób przygotowania miejsca pracy i parę innych rubryk. I teraz chciałbym stworzyć bazę danych wyżej wymienionych rubryk i odpowiednio umiejscowić je na stronie, tak żebym miał możliwośc wyboru odpowiednich danych jak wyżej i po ich wybraniu i włożeniu formularza do drukarki word drukowałby te dane w odpowiednich miejscach na stronie. Skróciłoby to znacznie czas potrzebny do przygotowania (tj. wypisania) takiego polecenia. Czy korespondencja seryjna umożliwiłaby mi to? Prosze o odpowiedź.
osulivan
Dodano
09.03.2009 23:29:34
Takie możliwości daje "korespondencja seryjna".
piotr1958
Dodano
09.03.2009 20:39:58
osulivan
Dodano:
09.03.2009 09:42:45
Komentarzy:
9
Strona 1 / 1