C# Program problem...

Witam! Jestem początkującym programistą i na zajęciach zajmuje się C# jednakże na jednych zajęciach wymagają od nas rzeczy których nie przerobiliśmy jeszcze na kursie programowania więc proszę o pomoc. Mam stworzyć aplikacje okienkową, wszystko jak na razie fajnie chodzi tylko stworzylem generator liczb losowych i chce aby po nacisnieciu przycisku 1, 2, 3 podawalo do niego odpowiednio ze losowac z liczb :1 :2 :3 , na razie mam stworzone przyciski; a generator wrzucony do "Program.CS" jak zrobic zeby z Form1 nadawalo wartosc do program po naciśnięciu button?. 2 rzeczą sa te wlasnie przyciski aby zniknely w formie uzywam funkcji : this.button1.Visible = false; jednak widac ze jak tych przycisków mam wiecej to przed zniknieciem kazdy zamruga kilka krotnie, czy da się użyć innej funkcji by tego uniknac?

Odpowiedzi: 5

Udało się już naprawić, źle deklarowałem pętle :)
gromph
Dodano
27.03.2011 14:09:32
Działa :) Dziękuję bardzo za pomoc. A jeszcze jedna rzecz moj generator losuje sobie liczby jednakże one się powtarzają co jakiś czas, jak zrobić aby przed wpisaniem liczby w tablice sprawdzal czy nei pojawila się ona wczesniej i jezeli nie to wylosować od nowa, próbowałem sam różnymi pętlami jednakże mi to nie wychodzi.... o to kod: [quote] public class nowa { public static int zmienna; public static int[] lotto = new int[7]; public static string w; public static void generator() { int seed = System.DateTime.Now.Millisecond; int z; Random x = new Random(seed); for (int i = 1; i <= 6; i++) { z = x.Next(1, zmienna); lotto[i] = z; z = 0; w = lotto[i].ToString(); } } } [/quote]
gromph
Dodano
26.03.2011 20:29:05
Możesz w kodzie formy (prawym przyciskiem myszy na Form w Solution Explorer) zobaczyć kod formy (plik .cs) i tam zadeklarować zmienną, ale przed konstruktorem formy (public Form()) i wtedy możesz odwoływać się do zmiennej na całej "długości" kody formy, a tam jest wstawiany kod do obsługi zdarzeń przycisków (np. Button_click).
Ad@$
Dodano