Budzik mp3 - Windows Forms

Witam. Chciałbym przerobić ten [url=http://www65.zippyshare.com/v/77539825/file.html]PROGRAM[/url] na budzik mp3. Ten program odtwarza plik wav. Ale co zrobić żeby odtwarzał mp3? Myślałem że wystarczy tylko wrzucić do katalogu z programem plik mp3 a plik wav wywalić i w kodzie zmienić nazwę pliku na .mp3 - ale jednak nie. Program ruszył, nastawiłem budzik ale gdy już miał pojawić się alarm to wtedy wywaliło mi błąd. Wiecie jak to ogarnąć?

Odpowiedzi: 6

[code] namespace ConsoleApplication1 { internal class Program { private static void Main(string[] args) { System.Timers.Timer tm = new System.Timers.Timer(1000); tm.Elapsed += new System.Timers.ElapsedEventHandler(iwent); tm.Enabled = true; Console.Read(); } private static void iwent(object source, System.Timers.ElapsedEventArgs e) { System.Media.SoundPlayer simpleSound = new System.Media.SoundPlayer(Properties.Resources.Windows_Startup); simpleSound.Play(); } } }[/code] To z mojego najprosztszego metronomu. Przerób sobie odpowiednio.
Ad@$
Dodano
2012-07-12 17:05:09
Dobra działa, tylko jest jeden problem. Ustawiam godzinę i o wskazanej godzinie muzyka sama sie nie włącza tylko trzeba nacisnąć przycisk "play" :( Jak zrobić żeby mp3 sama się "uruchamiała"?
gulczas
Dodano
2012-07-11 11:34:04
No wygląda na to że się uruchamia, ale nic nie słychać ;/ Co zrobić? Jestem początkujący.
gulczas
Dodano
2012-07-04 13:47:48
Postaw breakpointa w tej metodzie i zobacz, czy w ogóle to jest uruchamiane ;-). [code]private void axWindowsMediaPlayer1_Enter(object sender, EventArgs e)[/code]
Ad@$
Dodano
2012-06-30 15:07:45
No i mam coś takiego i dalej nie działa, błędu nie wywala ale o wskazanej godzinie żaden sygnał sie nie pojawia, martwa cisza :) Tak to wygląda: [code]using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Text; using System.Media; using System.Windows.Forms; namespace Budzik { public partial class frmBudzik : Form { private DateTime alarm = new DateTime(); private DateTime teraz; private bool gra = false; private bool ustawiony = false; private WMPLib.WindowsMediaPlayer wp = new WMPLib.WindowsMediaPlayer(); private DateTime koniecalarmu; private TimeSpan czastrwania = new TimeSpan(0, 1, 0); public frmBudzik() { InitializeComponent(); licznik.Start(); } private void axWindowsMediaPlayer1_Enter(object sender, EventArgs e) { WMPLib.WindowsMediaPlayer wp = new WMPLib.WindowsMediaPlayer(); wp.URL = "x.mp3"; wp.controls.play(); } private void licznik_Tick(object sender, EventArgs e) { teraz = DateTime.Now; lblCzas.Text = teraz.ToString("T"); if (ustawiony && teraz.Hour == alarm.Hour && teraz.Minute == alarm.Minute && teraz.Second == alarm.Second && !gra) { gra = true; mnuUstaw.Text = "Stop"; cmdUstaw.Text = "Stop"; koniecalarmu = DateTime.Now.Add(czastrwania); } if (gra) { if (koniecalarmu.Hour == teraz.Hour && koniecalarmu.Minute == teraz.Minute && koniecalarmu.Second == teraz.Second) { mnuUstaw.Text = "Ustaw"; cmdUstaw.Text = "Ustaw"; gra = false; } } } private void cmdUstaw_Click(object sender, EventArgs e) { if (cmdUstaw.Text == "Ustaw") { cmdUstaw.Text = "OK"; lblAlarm.Visible = false; txtAlarm.Visible = true; txtAlarm.Focus(); } else if (cmdUstaw.Text == "OK") { DateTime tmp = new DateTime(); try { tmp = DateTime.Parse(txtAlarm.Text); } catch { lblAlarm.Text = "nie ustawiono"; ustawiony = false; txtAlarm.Visible = false; lblAlarm.Visible = true; cmdUstaw.Text = "Ustaw"; MessageBox.Show("Błąd", "Błąd", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning); return; } alarm = tmp; lblAlarm.Text = alarm.ToString("T"); txtAlarm.Visible = false; lblAlarm.Visible = true; ustawiony = true; cmdUstaw.Text = "Ustaw"; } else if (cmdUstaw.Text == "Stop") { gra = false; cmdUstaw.Text = "Ustaw"; mnuUstaw.Text = "Ustaw"; } } private void frmBudzik_Resize(object sender, EventArgs e) { if (this.WindowState == FormWindowState.Minimized) { this.Hide(); IkonaTray.Visible = true; } } private void mnuPokaz_Click(object sender, EventArgs e) { this.Show(); IkonaTray.Visible = false; this.WindowState = FormWindowState.Normal; } private void mnuUstaw_Click(object sender, EventArgs e) { this.Show(); this.WindowState = FormWindowState.Normal; IkonaTray.Visible = false; cmdUstaw_Click(sender, e); } private void mnuWylacz_Click(object sender, EventArgs e) { Application.Exit(); } private void IkonaTray_MouseClick(object sender, MouseEventArgs e) { if (e.Button== MouseButtons.Left) mnuPokaz_Click(sender, e); } private void IkonaTray_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e) { IkonaTray.Text = "Czas: " + lblCzas.Text + "\nAlarm: " + lblAlarm.Text; } } }[/code]
gulczas
Dodano
2012-06-29 21:29:19
Bo klasa SoundPlayer obsługuje wyłącznie wave'y. [code]WMPLib.WindowsMediaPlayer wp = new WMPLib.WindowsMediaPlayer(); wp.URL = "x.mp3"; wp.controls.play();[/code] + [url=http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd564585(v=vs.85).aspx]Adding the Windows Media Player Control[/url]
Ad@$
Dodano
2012-06-29 07:08:17
gulczas
Dodano:
2012-06-29 01:21:58
Komentarzy:
6
Strona 1 / 1