Barton 2500+ a pokazuje 1900+
Kupiłem Bartona 2500+ w firmie wysyłkowej. Po zainstalowaniu systemu XP i wgraniu Aidy przetestowałem kompa. Ku mojemu zdziwieniu częstotliwość i symbol procesora (pokazał się Barton 1900+ 1490MHz)nie zgadzały się z zamówionym towarem. W firmie powiedziano mi abym zmienił ustawienia w biosie. Jak to zrobić bo jestem zielony w tej materii? Dodam tylko, źe z chwilą uruchomienia systemu pojawia się teź 1900+.(płyta główna Aschrok)
Odpowiedzi: 8
Czsami przyczyną takiego stanu/mniejsza częstotliwość procesora / jest mała moc zasilacza zwłaczcza przy zastosowaniu starych płyt głównych.Zetknołem się z taką sytuacją zmiana zasilacza na inny z większa mocą pomogło bios sam wykrył typ procesora i jego właściwą częstotliwość.
slovo1:
Dzięki za szybką odp.
Symbole na procku to AMD Athlon AXDA DKV4D.
Najgorsze jest to źe w biosie mam wartość przy CPU 133 ale nie jest podświetlona i nie mogę jej modyfikować (Page Down–Page UP) ani niczym innym.
Moźe masz ustawienia "Auto", poszukaj zmiany na "User" czy coś w tym rodzaju, moźe wtedy będziesz mógł zmienić częstotliwość na inną.
Sprawdź w specyfikacji płyty – nie podałes pełnego symbolu – czy nie ma na niej zworki lub przełącznika DIP , których ustawienie naleźy zmienić z szyny 133 na 166.
Jeźeli nie ma ,to zostaje Ci rozwiązanie podane przez TuneR–a.
Jeźeli nie ma ,to zostaje Ci rozwiązanie podane przez TuneR–a.
Niektore plyty nie rozpoznaja nowszych prockow, zwlaszcza te tansze. Trzeba uaktualnic BIOSa.
Dzięki za szybką odp.
Najgorsze jest to źe w biosie mam wartość przy CPU 133 ale nie jest podświetlona i nie mogę jej modyfikować (Page Down–Page UP) ani niczym innym.
Bartony mają FSB = 166 !!!!!! te pierwsze (2500+ tez)
jak przy starcie komputera na pierszym ekranie pojawia sie ci nazwa procesora to wciśnij Delete.